Stress door school, tips?

  • 6 February 2023
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Badge

Hallo ik zit in de 3e en heb super veel stress door school niet alleen sta ik niet op over ga maar ik haal ook gewoon geen goeie cijfers. Zoals wiskunde ik had een week van te voren geleerd en een 3 gehaald dus dacht ik ik ga de volgende toets skippen krijg ik een 4 dan denk ik echt voor wat heb ik het geskipt, hoe hard ik ook studeer het lukt niet ik heb bijles online oefeningen en mijn moeder denkt nog dat het makkelijk is om voldoende te halen maar het is super moeilijk ik wil niet blijven zitten, ik sta 4 onvoldoendes en mag maar 2.  En mijn vriendinnen hebben het of alleen over hen zelf of zeggen dat het makkelijk is. School verpest je leven en toetsen, je gezondheid. 

Btw heeft iemand tip?


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik ervaar het zelfde, maar ik heb wel wat tips.

1. Probeer op school hulp te vragen, ga naar je mentor en geef aan dat je veel stress hebt en het je allemaal niet zo goed lukt.

2. Neem ook genoeg rust als je gaat leren, begin echt ruim optijd en ga ook optijd slapen, zorg dat je minimaal 9 uur slaap hebt. 

3. Heb je een vriendin die er wel goed voor staat die jou misschien kan helpen? Dat kan namelijk misschien wat fijner zijn. 

Onthoud dat stress niet erg is. Maar ongezonde stress wel. Als je merkt dat het erger word zoek alsjeblieft hulp. Stress KAN lijden tot een burn-out (ik wil niet zeggen  dat je een burn-out hebt) daar voor moet je naar de huisarts gaan en het met hun bespreken. Laat het niet te ver komen. 

Succes!!

Liefs ❤️

 

 

Reageer