Vraag

stress

  • 14 March 2023
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Badge

Ik zal mijn probleem alv even uitleggen. Ik zit dus in de 3e van het voortgezet en heb dus ook best wel veel toetsen, toen ik van de 2e met echt een minimaal aantal toetsen naar de 3e ging is het een hele moeilijke verandering geweest omdat ik nog nooit zo veel heb moeten leren. En daardoor kreeg ik dus heel veel stress en als ik stress heb slaat dat over naar mijn darmen waardoor het allemaal kei erg borrelt en dan heb je net de pech dat het tijdens een toets stil moet zijn maar tijdens een toets heb ik stress om mijn buik want ik ben bang dat iedereen dat hoort dus ik weet echt niet wat ik hier aan kan doen?


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

ik zou goed eten voor een toets, en zoek wat dat je kalmeert. Wat mij helpt is tekenen, of lezen of origami. Mijn ouders hebben me een truc geleerd dat ik me moet focussen op mijn adem als ik niet kan slapen/concentreren. Het helpt soms, probeer je hoofd leeg te maken, oefen een klein beetje de dag van tevoren, maar niet teveel, want anders denk je er de hele nacht aan. Nooit de dag van tevoren teveel leren, zit op de bank, of bed en kijk wat. Je moet je hoofd er vanaf halen.

Groetjes!! Xx

Badge

Ah heel erg bedankt voor deze tips ik ga het zeker proberen!!

Reageer