Vraag

STRAF krijgen op school is GENANT


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik snap het doel echt niet van straffen op school! Oke nablijven voor te laat komen enzo nog wel Maar als je ‘stout’ bent ofzo... Bij ons op school moeten we tijdens de lunch stil zijn (er hebben ouders geklaagd omdat hun kinderen niet genoeg tijd hebben om hun brood op te eten) en ja ik ben nou eenmaal heel luidruchtig en de leerkracht was al een paar keer bood geworden omdat mijn tafel aan het praten was. Toen was ik even iets aan het zeggen en oppeens schreewt ze over de hele kantine naar mij en komt ze naar mij toe en ik moest in de hoek gaan staan. Ik snap hier het doel echt niet van want 1nu had ik geen tijd om mijn brood op te eten 2 het is fkng genant om met je gezicht naar de muur te staan met je handen achter je rug terwijl iedereen kijkt! Ik moest daar tot Het laatste blijven staan en toen moest ik ook nog eens mijn agenda afgeven. Kreeg ik thuis ook nog eens straf!

18 reacties

Hmmmm...
Kun je misschien jouw mentor laten uitleggen wat het nut achter die straffen is?
Ik denk dat die vernedering juist het doel is van de straf. Jij vindt het gênant dus niet prettig. Dan denk je de volgende keer wel twee keer na voor je iets doet. Meestal helpt dat dus wel.
Ook is het een soort voorbeeld voor de rest, van: "Kijk, dit gebeurt er als je de regels overtreedt."

Je geeft aan van jezelf een redelijk luidruchtig persoon bent, dus dat je er eigenlijk niks aan kan doen. Kun je dit met je leerkracht bespreken? Misschien kunnen jullie samen iets bedenken waardoor dat vermindert of waardoor jullie beiden rekening met de situatie houden. (Ergens anders zitten ofzo. Het is niet dat je met iemand mag praten, dus of je nu daar of ergens anders zit, maakt dan ook weer niet uit.)

Gr. Pin

Ik ken dit ook. Ik heb het zelf nog niet gehoeven maar ik snap jouw gevoel. Ik zit op  best wel een strenge school.We hebben een sportlerares die die straf ook geeft. Mijn crush Nico moet dat ook heel vaak. Hij is best wel levendig bij de sport . Hij gaat dan volgens haar te wild of luistert niet goed. En dan moet hij ook heel braaf in de hoek staan. Soms de halve les. Ook net als jij beschrijft. Handen op zijn rug, gezicht naar de hoek.  Meestal pikt ze hem of een andere jongen Michael er uit.  En soms allebei. Staan ze daar in de hoek  koud in hun sportbroekje. Constant naar de muur kijken en handen op de rug lijkt mij ook heel erg !   Hij heeft het wel een keer met mij er over gehad en toen heb ik gezegd dat hij niet beschaamd hoeft te zijn. Hij zei dat hij zich afgegaan voelde . Dus heb ik gezegd dat dat niet hoeft.  Maar eerlijk gezegd lach ik er ook wel eens om want het ziet er zo schattig uit. Dat is misschien ook niet goed maar ik kan er niets aan doen. Maar het is een zware straf vind ik.  Ik zou me ook heel erg schamen net als jij en Nico.  Misschien kun je met je vertrouwenspersoon praten, of als zij je weer straft meteen vragen of ze een andere straf kan geven. Of  weigeren in de hoek te staan ( dat durven de jongens bij ons niet trouwens ).  Gebeurt het vaker ?

Reputatie 7
Badge +9

Waarom krijg je dan thuis straf dan en als kinderen hun brood niet op krijgen en ze zijn aan het kletsen en ze moeten dat ook dan hoe krijg je brood dan op

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik werd laatst ook zo behandeld. Ik kreeg ook straf. Bij gym omdat ik melig was. Moest ik aan het wandrek staan met mijn handen boven me op een tree. Half uur bijna . Gezicht ook naar de muur. Zo onzettend stom voel je je dan. Dus ik snap dit wel. je bent gewoon vernederd en ik dus ook. Hele klas ziet je en lacht. En een andere klas was er ook daar. Je voelt je zo maf omdat je alleen in je shirtje en korte broek staat. Wil het nooit weer. Opmerkingen over mijn benen en mijn handen en haar enzo vooral van de meisjes van de andere klas. . Niet leuk dus. En op de gang ook zo met handen op de rug het lijkt wel arrestatie . Maar ik pas nu wel beter op om het niet te krijgen. Straf is altijd vervelend en dat moet ook maar vernedering is weer wat anders. Ik hoop dat jij het niet meer hoeft !

Grtz Julian

Reputatie 7
Badge +17

Gemaakt voor de gedichten topic van @wilhelmavemela  maar past ook goed hierzo …

 

De hoek

Voor straf daar staan

zou dat nog echt bestaan

ja hoor en meer dan je denkt

bijvoorbeeld nadat mijn sportjuf wenkt

tel ik van de muur de stenen

en beweeg niet met mijn benen

van de rest afgekeerd

krijg ik mijn lesje geleerd

mijn handen op mijn rug

oh wat wil ik graag weer terug

gelach, geluid, gespeel

dat alleen te horen is mijn deel

meedoen mag ik nu niet

zoals iedereen wel ziet

koude beentjes door stout gedrag

als ik maar gauw weer terug mag

Ik ben als voorbeeld gekozen

dus sta ik hier nu te blozen

stil staan en alleen geluid

nog even en ik mag er weer uit

als zij roept slaak ik een zucht

dit was hopelijk mijn laatste tucht

vanaf nu de braafste ooit geleefd

totdat dit joch toch weer straf heeft

Niks aan te doen en nu weer door

maar als het even kan nooit weer hoor !

 

Grtz liefs Julian X

 

Hoi @Julian12  en wat een super goed en gaaf gedicht is dat ! Ik zocht op zo'n topic want ik ken dat ook. en jouw gedicht is precies en dan ook precies wat ik ook voelde, ik heb dat uitgelegd bij het topic de Gekste  Straf.  Mag ik aan jou vragen of ik jouw gedicht mag overnemen?  Dan wil ik het graag over schrijven het ontroerd mij namelijk !

Hartelijke groeten van Sankonijn

 

PS of is het van @wilhelmavemela  ? Volgens mij van Julian ? Sorry ik ben net nieuw hier :blush:

Reputatie 7
Badge +19

Van Julian is het gedicht ikzelf vind hem ook echt prachtig

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi @Sankonijn  natuurlijk mag dat !  Je schrijft 'm maar over hoor het was voor mij ook precies wat ik voelde daar.  En @wilhelmavemela  heeft mij heel erg geholpen bij het er mee dealen !:) Trouwens wat een verhaal heb  jij ook zeg !  Bij de gekste straf ! dat is ook niet mis hoor pffff wat een ervaring,  ik mag hier geen negatieve woorden gebruiken maar ik denk wel wat zeg maar ;)  en welkom en succes bij het vinden wat je zoekt !

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

@Julian12 wat een prachtig gedicht

Thanks Julian ! :kissing_closed_eyes:  dat is  aardig van je . Jouw verhaal is net zo hoor , Shake hands :wink:

En wat is iedereen aardig hier , echt leuk !  jammer dat ik niet zo vaak op internet mag :(  maar ik kom wel kijken hoor !

Hartelijke groet Sankonijn

Reputatie 7
Badge +17

:blush::blush::hugging::kissing_closed_eyes:   oefff al die complimentjes , wat lief.  Dank jullie wel !

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

@Julian12 ik wil jou zo graag zien en heel veel hugs geven want jij bent niet normaal😊

 

MCES 

@Julian12 

Je hebt echt zoveel talent voor schrijven !!!!

Reputatie 7
Badge +17

😊😚❤  jullie maken mij verlegen echt.  On topic vandaag ging alles goed.  Ik merk dat ik voorzichtig ben ook op school. Wil geen straf of gedoe meer. Dus eigenlijk werkt het wel. Is het dus ook voor een deel goed denk ik dan. Haha zo kun je overal veel kanten aan zien.

Grtz liefs Julian X 

Van Julian is het gedicht ikzelf vind hem ook echt prachtig


Ik ook ! wat kunstig, echt knap, ik beleef het helemaal mee !

Sanny xxxx

Gemaakt voor de gedichten topic van @wilhelmavemela  maar past ook goed hierzo …

 

De hoek

Voor straf daar staan

zou dat nog echt bestaan

ja hoor en meer dan je denkt

bijvoorbeeld nadat mijn sportjuf wenkt

tel ik van de muur de stenen

en beweeg niet met mijn benen

van de rest afgekeerd

krijg ik mijn lesje geleerd

mijn handen op mijn rug

oh wat wil ik graag weer terug

gelach, geluid, gespeel

dat alleen te horen is mijn deel

meedoen mag ik nu niet

zoals iedereen wel ziet

koude beentjes door stout gedrag

als ik maar gauw weer terug mag

Ik ben als voorbeeld gekozen

dus sta ik hier nu te blozen

stil staan en alleen geluid

nog even en ik mag er weer uit

als zij roept slaak ik een zucht

dit was hopelijk mijn laatste tucht

vanaf nu de braafste ooit geleefd

totdat dit joch toch weer straf heeft

Niks aan te doen en nu weer door

maar als het even kan nooit weer hoor !

 

Grtz liefs Julian X

 

Wow @Tartan13  ik was zoeken naar items over school en kwam jouw gedicht tegen, zo mooi! Ik ga ook bewaren want dit is echt je gevoel geweest!  On topic zorg maar liever dan dat jullie niet weer in de hoek moeten staan! Ik las ook jouw brief aan je juf daarom! Het moet echt wel een very nasty ervaring zijn als ik iedereen er zo over hoor. En toch ook meer mensen die het moesten dat verbaas ik mij.  Vriendje van @Sjammetje, vriendje van @Ellen, @Sanny haar jongen, een boy bij @Maiskolfje  in de klas, de topicstarter die nu weg is, en @Tartan13, allemaal jongens die hoek straf gekregen. In deze tijd! Wees maar good boy in de les Tartan want de hoek is not nice! En anderen lachen je uit, niet lief😉 En nu zal ik niet meer er over zeuren haha. Sorry het verhaal en gedicht en brief maakten indruk en ik beeld denk ook dus ik zie jou dan letterlijk staan, daarom (wel cute hoor!) 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +4

@Askygirl  is geen zeuren hoor! Het komt nog steeds voor inderdaad ook bij mij vorig jaar een jongen. Ik ben het eens met Pin (5 jaar geleden alweer omg) dat deze straf bedoeld is om je te vernederen en de anderen af te schrikken om 'gekke' dingen te doen. Toen ik één van de jongens in mijn klas zo zag staan heb ik me ook wel extra rustig gedragen. Maar zoals ik in een andere topic al zei vind ik het eigenlijk geen goede straf. Hoewel ik bij sommigen wel eens twijfel als ze echt aan het saboteren zijn in de les. Bij mij in de klas zat afgelopen jaar in elk geval 1 andere jongen die het ook wel een keer kon gebruiken ( oei wat hard van mij eig). En 1 meisje misschien ook die altijd heel arrogant is. Hihi tsja. Maar ik blijf het wel een heel zware en kleinerende straf vinden.  Voor aardige lieve jongens als @Tartan13  vind ik het te zwaar en die moest het ook. Dat is het risico en dat is een te groot nadeel.

Maiskolfje X 

Reageer