Vraag

stoppen met topsport door ziekte?

  • 5 May 2020
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii allemaal, 

ik ben 15 jaar en train al 6 jaar op top niveau met schaatsen. Afgelopen zomervakantie ben ik ziek geworden en heb als diagnose Pfeiffer gekregen, dit is een infectie waarbij je heel moet ben, keelontstekingen, opgezette klier hebt en heel snel en vaak ziek bent. Ik heb daarom afgelopen winter seizoen weinig mee kunnen trainen, maar dat maakte mijn trainer niet uit, ik kon er immers niks aan doen. Het bleef niet alleen bij Pfeiffer maar sinds januari kamp ik ook al met de ziekte EILO, dit is een vernauwing in je stembanden waardoor je je niet kan inspannen onder het sporten omdat je dan geen lucht krijgt. Ik word nu voor aankomend seizoen een jaar ouder en moet naar een volgende talentengroep, maar omdat ik afgelopen seizoen niet vooruit ben gegaan, waar ik niks aan kon doen mag ik nu niet doorstromen naar de volgende groep terwijl ik bijna genezen ben en binnenkort geopereerd word. Ik vind het super jammer en voel me in de steek gelaten door mijn trainer en coach. Ik kan nu door gaan naar een gewone groep maar iedereen is daar een stuk minden bevorderd en langzamer waardoor er daar voor mij geen uitdagen is en ik er dan met kol en schouder boven uit steken. Eigenlijk wil ik niet meer door gaan met schaatsen maar wat ik als ik er spijt van krijg? 
 

wat zouden jullie doen?, hebben jullie tips, adviezen? Alles helpt heel erg! 😘


2 reacties

Ik zou belangrijke carrierekeuzes niet overlaten aan vreemden op het internet. Ik kan je wel tips geven om bijvoorbeeld met je ouders erover te praten of te volgem wat goed bij jou voelt. Je kan misscjien ook een tijdje op lager niveau schaatsen om vervolgens als jet weer goed gaat op topniveau mee te doen.

Reputatie 3
Badge +2

Hey.

ik hey vroeger op top Niveau geturnd. Ik werd er zelf ook niet heel gelukig van ik was ongeveer twintig uur  in de week aan her trainer. Ik was ook Vaak ziek. Ik Ben op een wedstrijd gevallen en Ben toen snel  naar het ziekenhuis gegaan. Waar uit eindelijk de diagnose Kwam dat ik no it meer Zou Kunnen Turnen. Ik vind dat de keuze bij je zelf ligt maar let asjeblieft goes op je lichaam. Je gezondsheid klachten Kunnen altijd erger worden. Straks kan je mischien helemaal niet meer schaatsen. Mijn mening is dat kinder een niet meer zoveel mogen topsporten. En als kinder een de topsport doen dat Hun lichaam Dan extra good in de gates word gehouden

 

xx mij 

Reageer