Skip to main content

Hi allemaal,

Eerder heb ik al aangegeven in een eerdere topic dat ik graag wilde stoppen met het gymnasium, omdat ik er moeite mee heb en het zorgt dat andere cijfers dalen. Dit was mislukt bij de leerjaarcoordinator en de mentor die toevallig ook mijn docent van een van de klassieke talen is.  Ik kies nu dat ik hiermee doorga, na een gesprek op de chat. Hierin zet ik updates over het stoppen met het gymnasium. 

De eerste stap die ik ga nemen is een mail sturen naar de kinderombudsman om te kijken of ik recht heb om te gaan stoppen, sinds het gesprek met de leerjaarcoordinator heel erg vaag was. Als ik een antwoord heb licht ik jullie toe.

Voor de mensen die zijn gestopt met gymnasium: hoe vinden jullie het? Waren jullie aan het einde van de derde klas gestopt of ervoor? 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@baefi501 Ik heb 1 jaar gymnasium gedaan, maar ook ik merkte dat ik heel erg de focus legde op Latijn en dat zorgde ervoor dat inderdaad de rest van mijn cijfers omlaag gingen. Ik ben daarom doorgestroomd naar 2vwo, en dat ging eigenlijk prima. Toen ik in 3vwo kwam besefte ik me wel dat het gewoon heel veel werk is en dat de werkdruk in het derde jaar veel hoger ligt dan in de rest van de jaren, omdat de 3e een omslagpunt is. Bij mij ging dit iets minder en doe ik nu 4havo, maar ik ben er alsnog heel blij mee. Ik heb nu meer vrije tijd en ik weet wat ik later worden wil (hotel manager) en daarvoor had ik vwo of Latijn helemaal niet nodig. Ik ben daarom ook nog steeds blij met mijn keuze. Ik weet niet wat je worden wil, maar als je het niet nodig hebt later zou ik het zeker laten vallen om je te focussen op de belangrijkere dingen! 

Groet,

Xzopcqr

-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Dankjewel voor je reactie!

Ik mocht uiteindelijk niet stoppen, maar ik zou ook zo graag hebben gewild dat ik mocht stoppen. Nu sta ik op het punt om niet over te gaan en heb ik geen motivatie meer om het vwo te doen, dus ik ga volgend jaar waarschijnlijk 4havo doen ipv vwo afmaken.

Reageer