Stoppen gymnasium

  • 4 October 2021
  • 6 reacties
  • 183 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik zit in 3gymnasium en wil graag stoppen met het gymnasium. Dit wil ik niet zonder reden: Ik merk dat mijn cijfers erg dalen en het lijkt mij beter om er mee te stoppen. Eigenlijk mag je pas na de derde klas er mee stoppen, maar ik ga niet over als ik ermee door ga. Ookal hoor ik te stoppen na de derde, het neemt te veel van mijn tijd in en die tijd kan ik beter gebruiken voor andere vakken die ik moeilijk vind. Ik ben in gesprek geweest met mijn mentor (die zelf mijn grieks docent is) en de leerjaarcoordinator. Ik heb geen kans gehad om mijzelf uit te kunnen leggen, doordat ik mijn mening niet kan onderbouwen onder druk. Ik wil het nu opnieuw proberen, maar kan geen goede argumenten bedenken sinds zij mij de vorige keer al hebben afgekeurd. Heeft iemand argumenten voor mij die ik kan gebruiken zodat ik wel mag stoppen met gymnasium, want als ik doorga, ga ik echt blijven zitten en dat wil ik niet.

Edit: voordat iemand mij zegt dat ik wel met gymnasium door moet gaan, nee, dat kan én wil ik niet in vergelijking met alle andere vakken die ik heb. 

Ik zit er zo erg mee. Ik heb geen enkel plezier voor dit vak. Ik koos het alleen om slimmer te lijken, maar dat pakt niet goed uit. Elke latijn/grieks les ben ik zo chagrijnig. Waarom koos ik dit vak. Het is alleen maar extra werk voor niets (Mijn mening). Je hoort hierdoor Germaanse talen beter te begrijpen, maar ik raak er alleen door in de war :sweat:

Groet


6 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Kan je Grieks en Latijn niet gewoon laten vallen. En dan naar een andere school

Kan je Grieks en Latijn niet gewoon laten vallen. En dan naar een andere school

Het probleem is dat ik niet naar een andere school wil. Mijn school vind ik erg leuk, alleen de docent (van de klassieke taal) is gewoon erg koppig. Toen wij in gesprek waren sprak hij heel de tijd door mij heen, erg asociaal als je het mij vraagt.

Ik mag het in principe niet laten vallen, maar ik wil het opnieuw proberen, want ik zit er erg mee. Ik probeerde het aan het begin van het jaar, toen ik maar twee cijfers binnen had, nu heb ik er meerdere binnen en ik heb voor geen enkel vak hoger dan een 6.4 gehaald, terwijl ik dat vroeger makkelijk kon. 

Bedankt voor je reactie, heb je een argument voor mij die ik kan gebruiken bij de leerjaarcoordinator? Ik verwacht voor de herfstvakantie nog te gaan, dus ik heb nog ongeveer anderhalve week over. 

Groet baefi501 

Iemand reageer aub, zit al de hele tijd te refreshen in de hoop dat iemand advies heeft :grin::joy:   

Het is uiteindelijk dus niet gelukt. Heb al opgegeven

Ik heb nu een onvoldoende rapport en mag met dit rapport niet over. Ik heb ook echt zoveel motivatie verloren en wil volgend jaar 4havo doen. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb nu een onvoldoende rapport en mag met dit rapport niet over. Ik heb ook echt zoveel motivatie verloren en wil volgend jaar 4havo doen. 

Heb je nog tips voor anderen wat ze beter zouden kunnen doen?

Reageer