Vraag

stel ik me aan?

  • 11 September 2021
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

hoi

ik heb met gym heel vaak dat ik heel duizelig word en nog net niet out ga....  alleen als ik dit jaar elke keer ga zeggen van ja kben duizelig dan moetk wss vam die lerares naar de dokter ( idk wrm maar ben echt bang van dokters) en gaat ze met mn ouders bespreken en  dat wil ik helemaal al niet want ben nie close met me ouders en ben een best wel gesloten kind die tegen niemand iets zegt

 

vorig jaar heb mijn mentor me wijs gemaakt dat niemand wat met me aankan omdat ik mijn gevoelens niet uit en ze niet weten hoe ik me voel en dat vertel ik ook niet

 

dit jqar heb ik echt een aardige mentor... maar ja ben een gesloten persoon dus vertel amper wat. Maar dit is een mentor die ik echt wel vertrouw maar ben bang dat hij alles doorzegt tegen mn ouders en dat haat ik echt

 

 

heeft iemand voor deze drie dingen tips😊

 

gr me


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Annesmy,

Tja dat klinkt inderdaad niet goed. Duizeligheid kan door echt enorm veel dingen komen dus een reden ervoor ga ik niet gokken. 

Oh en je stelt je zeker niet aan! Duizeligheid is echt verschrikkelijk!

Fijn dat je een leuke mentor hebt! Het is inderdaad lastig om met iemand te praten als je heel gesloten bent. Maar het is misschien wel het makkelijkst, want je mentor zou het bijvoorbeeld aan je gymdocent en anderen docenten kunnen vertellen. Dan hoef je dat zelf niet te doen. Ik zou gewoon alles aan je mentor vertellen dan zal hij / zij vast begrijpen dat het niet handig is om aan je ouders te vertellen. Bespreek dan of je mentor het kan vertellen van de duizeligheid aan andere docenten als je dat in ieder geval een goed idee vind.

Verder wil je waarschijnlijk wel iets aan die duizeligheid doen. Je zegt dat je geen idee hebt waarom maar je bent bang voor dokters. Nou als je niet weet waarom dan moet je mij maar vertrouwen ik heb een heel aardige huisarts. En ook in het ziekenhuis een keertje super aardige verpleegkundigen!

Is het misschien fijn als er een vriendin mee gaat? Of toch je ouders? Ik schat zo in dat als er een vriendin mee gaat dat misschien wel fijn is. Je vriendin kan dan ook je helpen als je niet goed uit je woorden komt. 

Verder heeft een arts beroepsgeheim hij of zij mag dus niks tegen jouw ouders zeggen zonder jouw toestemming. Alleen als je een behandeling nodig hebt kan het zijn dat het wel moet. Maar dat hij of zij goed met je bespreken mocht het nodig zijn.

Veel succes!

Groetjes NV

Badge

ow, das best kl0te. Ik zou gewoon aan de docent vertellen dat je bijna out gaat en als hij door gaat vragen zeg je dat je het liever privé houd en met iemand anders al aan het regelen bent. Docenten willen je vaak helpen alleen mag jij zelf de grens aangeven hoeveel jij verteld.

 

Wat heel erg helpt is elke avond voor je naar bed gaat een timer van 5/10 minuten zet en dan in een boekje schrijft. Maakt niet uit wat :) Als je bang bent dat je ouders het gaan lezen verstop het dan goed, doe er een slot op of verscheur het papiertje nadat je heb geschreven. Bij mij helpt dat iig :)

 

Vertel s iets heel kleins aan je mentor en zeg dat je niet wilt dat hij/zij dat aan je ouders verteld. Ga zo stapje voor stapje dingen vertellen en als je merkt dat je mentor het toch wel verteld geef het dan aan.

 

Hopelijk heb je dr iets aan :)

 

p.s don't worry aan het eind komt het goed <3

Reageer