Skip to main content

Ik moet een spreekbeurt over Jungkook gaan houden,  ik ben zenuwachtig,  hebben jullie tips, en ik heb op 30 november een aardrijkskunde en topo toets, hebben jullie tips ook daarvoor? 

Als het goed is heb je voor je presentatie een onderwerp gekozen waar je veel van weet en waar je dus ook veel van kan vertellen. Maak eens een spreekplan met wat je allemaal wilt gaan vertellen. Wat voor onderwerpen wil je aan bod laten komen. Als je dat hebt staan, zul je het een beetje uit je hoofd moeten gaan leren. Schrijf wat steekwoorden op een briefje of doe dit in een powerpoint en probeer aan de hand daarvan je verhaal te vertellen. Het zal wel even duren voordat je alles uit je hoofd kent, dus probeer het gewoon regelmatig door te leren en te oefenen. Als het moment dan daar is, is het vooral belangrijk dat je daar rustig staat. Als je niet in de stress schiet, kan je alles beter onthouden en komt alles er makkelijker uit.

Voor die aardrijkskunde en topo toets kan je niet anders doen dan leren. Schrijf wat samenvattingen over het hoofdstuk en gebruik een site ofzo voor die topo toets.

Suc6

Reageer