Vraag

spieken

  • 13 May 2020
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Badge

Ik had vandaag een wiskunde toets. 
ik snapte het niet dus ik dacht ik gebruik de app photomath. Ik heb een 10 maar ik ben er niet blij mee mijn ouders komen wel achter mijn cijfer als het op magister komt maar nu weten ze het nog niet moet ik nu zeggen dat ik heb gespiekt of nep blij doen???


6 reacties

Heyo,

De keuze is echt aan jou wat je wilt doen. Je zou het kunnen vermelden aan je leraar wiskunde. Hij/zij zou je cijfer dan kunnen veranderen naar een 1. Maar of dat nou zo mooi is om te zien op magister?

Ik zou persoonlijk eerst kijken naar wat je gemiddeld staat voor wiskunde. Als dat een 7/8 of hoger is, dan zou ik het eerlijk melden,  maar als je nou een 5,5 hebt, of zoiets dan zou ik zelf gewoon me mond dicht houden en blij zijn dat me gemiddelde iets om hoog gaat. 

Afkijken is trouwens helemaal niet zo heel erg, want iedereen heeft dat wel is gedaan. Alleen het nadeel van jou 10 is dat mensen en misschien de leraar/lerares jou als  voorbeeld gaan gebruiken en jou dus vragen van ** laat jij is zien hoe jij dit aanpakt. En dan sta je daar wel euhm  haha.

Je zou het ook alleen tegen je ouders kunnen vertellen, en/of jezelf gewoon voornemen om dit niet nog is te doen.

See ya!

Spookyzx. 

Je had een paar "foutjes" moeten maken om op een 8,5 uit te komen, iets minder verdacht

Het kan toch ook dat je een 10 haalt of een ander hoog punt.  Mijn ouders doen er niet moeilijk over ofzo als ik een 10 heb . Dat is bij iedereen wel anders maar ja. Ik heb wel vaker hoge punten en mijn ouders boeit mijn punten niet echt. Dussss. Ja.

 

Zoals @Spookyzx  al zegt sluit ik me bij aan.

Ik kan wel zeggen en bevestigen dat leeraren je als voorbeeld zien. Dus als je vaker deze cijfers haalt is het misschien slim vaak als hij iets vraagt dat jij gewoon het antwoord geeft ofzo. Dan is het minder verdacht.

 

 Is wel minder verdacht als je wat foutjes hebt ja.

 

Kan wel zeggen dat ik laatst voor wiskunde een 9.4 had en het "normale"gemiddelde een 5.3 was bij mij in de klas . Maar ik haal tijd hoge punten voor dit vak en doe goed mee in de les dus leerkracht doet daar niet moeilijk over.

 

Groetjes Gebruikerc 

Ik denk dat je ouders juist blij zijn! Als niemand wat heeft gemerkt is er toch niets aan de hand goed gedaan! Ik zou t de volgende keer gewoon weer doen hihi (;

Ik denk dat je in de brugklas zit en je nog schuldig voelt over dit soort dingen. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, veel kinderen kijken af. Ik heb in de derde klas 80 procent van mijn toetsen (als het niet meer is) met een briefje of tekst op mijn hand etc gemaakt. Op een gegeven moment word je gewoon moe van al dat leren is niks ergs aan als je maar niet betrapt wordt. Als je het meld is er ook kans dat ze je in de gaten houden, of je cijfer een 1 maken, of je moet het overdoen. Er is geen voordeel aan het melden want hoger dan je 10 gaat het zeker niet worden.  Zie het niet als iets ergs, cijfers zeggen helemaal niet veel. Uiteindelijk zal niemand geven om de cijfers die je in de brugklas hebt gehaald. De enige cijfers die meetellen voor bijvoorbeeld een studie zijn de cijfers van je voorexamen en examenjaar (dus bijvoorbeeld 4 en 5 havo, of 5 en 6 vwo) 

Hoop dat ik je wat geholpen heb

joe

 

Eens met @Hekje 

Reageer