Sociale angst

  • 10 February 2022
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Ik zit in 4-VMBO en dit jaar doe ik examens, om precies te zijn over 2 maanden. Na mijn examens ga ik naar de MBO die ik heb uitgekozen wat ik natuurlijk heel leuk vind, want ik kan eindelijk doen wat ik ECHT leuk vind, maar dat betekent wel dat ik afscheid moet nemen van veel mensen waar ik (goed) bevriend mee ben op school, waaronder mijn BFF van groep 6 en zij gaat ook naar een andere MBO, zij is de enige waarmee ik echt over van alles kan praten, natuurlijk houden we nog wel contact enz. maar niet meer zo vaak, en ik wil dus wel nieuwe vrienden maken op m'n nieuwe school, maar ook weer niet, omdat ik dan bang ben om afgewezen te worden.

Ik stress me hier ontzettend over, al weet ik dat ik pas in september begin op m'n nieuwe school. Ik wou dit even delen in de hoop dat anderen hier misschien ook last van hebben en zijn/haar/diens ervaringen wilt delen met mij.


1 reactie

Reputatie 3
Badge

Hé, ik denk dat ik weet hoe je je voelt, je gaat wss naar een opleiding toe nu. Het is heel lastig om ook daadwerkelijk naar iemand toe te stappen, maar probeer het miscchien toch eens. Het is helemaal niet erg als dat dan een keer fout gaat, want uiteindelijk kom je vast wel die ene persoon tegen met wie je alles kan delen. Dus probeer het gewoon, het ergste wat er kan gebeuren is dat diegene je een beetje raar aankijkt meer niet. Ik heb vertrouwen in je! succes!

Reageer