slechte cijfers

  • 23 November 2022
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Hii, afgelopen toetsweek ging voor mijn gevoel prima, ik had erg goed geleerd en nam ook rustig de tijd voor mn toetsen. Toen ik laatst mn cijfers binnen kreeg waren het alleen maar onvoldoendes! 1 voldoende en dat was voor gym :/ Krijg telkens de opmerking naar mn hoofd van ‘je leert niet’ en ‘je doet je best niet’ terwijl ik meer als mn best heb gedaan. Het word zelfs op een verjaardag besproken over hoe slecht mn cijfers zijn en k word gwn echt gek. Mn ouders zijn boos op me en ze zeggen dat als ik blijf zitten dat schooljaar zelf mag betalen. Ja idk wat ik nu precies moet want over 2,5 week heb ik alweer mn 2e toetsweek en ik ben er echt niet klaar voor heb super veel dingen aan mn hoofd.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Blijf je best doen meer kan je niet doen en ik weet niet of je dit al doet maar plan alles goed in en en nergeer de mensen die dat soort dingen zeggen en als het niet lukt zeg dan: Ik doe wel mijn best maar lukt gewoon effe niet doordat ik andere dingen aan mijn hoofd heb. En het is niet de einde van de van de wereld als je blijft zitten ik heb mensen uit mijn klas die zijn blijven zitten en praat het met mensen erover wat je aan je hoofd hebt 

Reputatie 2
Badge +3

Probeer leertechnieken uit zoals de pommodorotechniek: 25  minuten effectief leren en 5 minuten pauze. dan 25 effectief leren en dan weer 5 minuten pauze. zo heb je in een uur 50 minuten geleerd en minimale afleiding gehad! 

Begrijp je iets niet?

  1. Vraag het aan een vriend(in)
  2. Zoek het op internet/youtube
  3. Vraag je docent, die weet het altijd

Stel vragen in de les, ook al ben je de enige in je klas die het niet begrijpt. Het is niet beschamend om iets niet te snappen. Juist die ene vraag gaat je helpen naar een voldoende. Probeer meer te bewegen, eet gezond en ga af en toe naar buiten. Ik weet dat het koud is, maar het helpt je hersenen echt goed om weer energie en concentratie te krijgen. 

Probeer via je mentor een tutor te regelen voor de vakken die je niet zo goed af gaan. Probeer iemand te vinden die je bijles wil geven. Er zijn tegenwoordig zoveel oplossingen, maar je gaat ze niet zien als je denkt in problemen. Zet je mindset om in “Ik kan dit en het gaat me lukken” in plaats van “shit, weer een slecht cijfer, ik ga huilen”. Zoek de motivatie die je nodig hebt. 

 

In jouw situatie zou mijn motivatie zijn: Mijn ouders denken slecht over mijn cijfers, ik ga ze een poepie laten ruiken door extra hard mijn best te doen en daardoor betere cijfers te halen. Zo overtuig je niet alleen jezelf van je prestaties, maar ook de mensen om je heen! 

 

Voor verdere vragen, stel ze!

 

Good luck! 🍀

Reageer