slechte cijfers

  • 9 November 2021
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Badge

hoii,

Ik maak me een beetje zorgen over mijn cijfers op school. Ik doe VWO en ik zit in het 2e. Deze week heb ik toetsweek en daarvoor heb ik heel goed geleerd. Ik heb al 3 cijfers terug, maar ik ben niet helemaal tevreden. Mijn 1e vak die ik terug heb is geschiedenis, daar heb ik een 4.5 mee gehaald, maar ik vind geschiedenis gewoon erg moeilijk om te leren. Mijn 2e vak is Frans, hier ben ik heel erg verbaast van. Ik heb een 5.3, maar ik dacht dat ik minstens een 7.5 zou hebben. Ik heb enorm hard ervoor geleerd en had er ook hoge verwachtingen bij. Ik begrijp het echt niet, want ik heb ook het meest mijn best gedaan van alle vakken met het leren van Frans. Ook heb ik voor Nederlands een enorm slecht cijfer. Ik had hier wel een 7.0 voor verwacht, maar ik heb een 4.6… Ik begrijp er helemaal niks van. En ik heb nog niet eens mijn wiskunde cijfer terug (dat vind ik het ALLER moeilijkste vak). Mijn ouders verwachten een hoop van mij en gaan als ze dit horen zeggen dat ik te weinig geleerd heb. Ik heb hele middagen en avonden geleerd. Mijn vriendinnen doen ook vwo en sommige leren veel minder dan dat ik doe en die hebben (DIKKE) voldoendes. Ik begrijp er helemaal niks van en ik ben erg bang voor mijn andere cijfers die eraan komen… 


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Wat vervelend dat de cijfers die je terug hebt geen goed beeld geven van de moeite die je erin hebt gestopt…

Heb je de toetsen al teruggekregen? Ik weet niet wat voor soort toetsen het waren (grammatica, lezen, etc.), maar ik zou ze, als je ze terug hebt gekregen, gewoon even inkijken. Misschien heb je wel slordige fouten gemaakt en lag het niet aan de hoeveelheid leren, maar gewoon omdat je een vraag verkeerd begrepen hebt. 

Je kan natuurlijk ook altijd met de desbetreffende docent praten en vragen om tips. Docenten vinden dat vaak alleen maar fijn, zeker als je zelf ook gemotiveerd ben, wat wel blijkt aan het feit dat je zo veel geleerd hebt.

Het zijn niet heel zware onvoldoendes en je kan ze nog makkelijk ophalen. Succes dus!

Reageer