slechte cijfers

  • 15 October 2021
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Badge

Kijk ik ben mezelf een beetje kwijt altijd doe ik me best op school ik had goede cijfers ik maakte me huis werk maar nu heb ik gewoon de motivatie niet ik heb laatst veel toetsen gehad  en ook een paar onvoldoendes en dat is al echt 2/3 weken geleden maar dat had ik dus niet tegen me moeder verteld over de onvoldoendes en nu komt ze dr in 1 keer achter en dan krijg ik die dingen naar me hoofd zoals: ik ben echt teleurgesteld in je, je moet beter je best doen, het gaat niet zo goed met je he, ik wil dat je dit doet ik wil dat je dat doet . En echt ik denk gewoon STFU maar ja dat kan ik dus natuurlijk niet tegen me ma zeggen want dan ben ik weer respectloos. En ik heb daar echt een uur om zitten janken maar ik ben ook niet perfect. Ik weet wat ik fout deed en ik ga verder dus vertel me niet wat ik wel en niet moet doen. 🙄😭


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

Heyy,

Ik denk dat je moeder sowiso het beste voor je wil. Je kan ook bespreken met je moeder waarom je cijfers niet zo hoog zijn en uileggen waarom dat zo is. Maar goede cijfers halen doe je voor jezelf en niet voor iemad anders :).

Dus als je het zelf ook vervlend vind kan je vaak gratis (of betaalde) huiswerkbegeleiding op school krijgen. Zij kunnen je helpen met je huiswerk maar ook met de dagelijkse opdrachten beter begrijpen. 

Mocht ze van dat soort dingen tegen je zeggen kan je zeggen: 'Ik vind het niet zo leuk dat je dat zegt, ik doe mijn best'. Voor de rest zou ik niet echt weten wat je terug zou moeten zeggen.

groetjes,

V

Reageer