Vraag

seksueel getinte grappen

  • 10 December 2022
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 33 reacties

hey,

even een backstory:

ik heb net een programma gezien over seksuele intimidatie, catcallen enzovoorts. Ik vond dat zelf ook behoorlijk heftig, en merk dat ik zelf eigenlijk best bang ben dat het een keer bij mij gebeurt. Ik ben al weleens net boven mijn bil aangeraakt door een jongen in mijn klas, waar ik me compleet rot van schrok. Daar werd toen op gezegd dat ik het maar gewoon moest laten en er niks van moet zeggen en moet negeren!

Mijn probleem:

Nu zit ik bij een paar jongens in de klas, op zich wel gezellig, maar als ik voor ze zit bij bijvoorbeeld biologie maken ze altijd op een behoorlijk harde toon, zodat ik, het kan horen. Ik zat dan altijd naast een vriendin van mij, en haar maakt het totaal niks uit, maar ik voel me er niet prettig bij. Ze proberen me een soort van uit te lokken, zodat ze een gesprek kunnen beginnen ofzo, geen idee.. Gisteren liepen ze de hele tijd door de kantine, en gingen dan weer op 1 plek staan en bleven gewoon staren naar mij en mijn vriendengroep terwijl ze met elkaar aan het praten en lachen waren. Toen wij na ons tussenuur de trap op wilden gaan stonden zij daar te wachten en toen wij de trap op liepen liepen zij achter ons aan: jullie raden het misschien al: staren naar billen in een jeans!

Ik weet niet of ik er wat van moet zeggen als ze tijdens de les vrouwonvriendelijke/seksueel getinte grappen maken die ik echt niet vind kunnen. Ik wil namelijk nog wel gezellig contact met ze houden, wat misschien apart klinkt, maar behalve het staren/de grappen zijn het prima gezellige gasten.

Wat kan ik zeggen als ze een rot grapje maken?

 

Alvast heel erg bedankt!!

 

 


3 reacties

Wat is catcallen? @Me1 

Reputatie 2
Badge +1

Catcallen betekent dat je op straat loopt en dat mensen dan seksueel getinte opmerkingen naar je roepen, zoals bijvoorbeeld ‘lekkere billen’ ofzo

Ik heb dit zelf niet maar ik weet wel van anderen dat als je er gewoon niet op in gaat en negeert dat ze het niet meer leuk vinden om te zeggen. Of je zegt gewoon dat je het er mee eens bent dan vinden ze het ook al snel minder leuk. 

Reageer