Vraag

Schoolwerk tijdens coronavirus, afleiding.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik wordt tijdens mijn schoolwerk steeds afgeleid door mijn vrij jonge kat, hij gaat dan op mijn schoot zitten en proberen mijn pen te pakken. Hoe zorg ik ervoor dat de kat van mijn pen af blijft en gewoon gaat spelen met zijn eigen speelgoed?

-Dr8gon99


11 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hij, ik heb ook een kat (wat ouder) en ze gaat dan miauwen om aandacht en ja dat kan ik natuurlijk niet weigeren. Wat ik altijd doe is gwn de deur dicht doen van mijn kamer, wat ook niet altijd helpt, want dan gaat ze miauwen om er in te mogen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

xxx

Hallo anoniempjex13 :)

Mijn kat gaat dan krassen aan de deur en inderdaad ook miauwen. Ik zet hem steeds van mijn schoot af of gooi een speeltje weg. Ik ga als ik mijn andere schoolboeken moet pakken en ik ga naar boven en ik kom weer beneden en dan ligt mijn pen aan de andere kant van de kamer.

-Dr8gon99

Reputatie 5
Badge +4

Je kan het ook gwn laten, want het is wel heel cute. En voor je het weet is je kat volwassenen en doet ze dat soort dingen niet meer, dus geniet er maar van ;)

Hallo anoniempjex13 :)

Ja, het is inderdaad cute hoe hij een pootje geeft om mijn pen te pakken.

-Dr8gon99

Nah, wat lief. Sorry, maar ik ben jaloers 😅 Al snap ik natuurlijk ook dat het afleidend is.

 

Een paar dingen komen bij mij naar boven:

-Ga buiten leren! Dan is je kat er niet, ook geen gekras aan de deur, want dat hoor je niet én buiten zitten is goed voor de concentratie.

-Werk met een minder interessante pen. Mijn katten vielen altijd alleen speciale pennen aan die er uitzagen als een speeltje. Gebruik jij een normale pen of iets speciaals?

-Zet de kat in de kamer van een ander gezinslid. Dan kan jullie kat om de beurt met iemand spelen! 

-Neem pauze en leef je uit met je kat. Hopelijk wordt ie dan moe en gaat ie daarna lekker een uurtje slapen waarin jij mooi huiswerk kan doen.

 

Hopelijk zit er iets bij. Waarschijnlijk niet, want katten zijn eigenwijs, maar goed. Je weet maar nooit.

 

Succes met school,

Gr. Pin

Hoi

 

Met de tips van anoniempjex13 en Pin ben je vast al erg geholpen. Er is nog slechts één dingetje waar ik aan denk. Heb je een kartonnen doos? Katten zijn namelijk vaak dol op kartonnen dozen. Erin kruipen, een dutje doet, eruit hoppen; superleuk allemaal. Ik weet niet of jouw kat het type is met een zwak voor dozen, maar je weet maar nooit. 

 

Misschien is het handig om de doos neer te zetten op een andere plek dan waar je leert. Een jonge kat die schattig doet in het bijzijn van een doos lijkt me namelijk erg afleidend :sweat_smile:  Wel lief hoor, hoe je kat doet. Breng de pauzes gerust met je kat door. Misschien kan je ook een nieuwe pen kopen, en je oude, leuke pen als speeltje gebruiken. Haal er zo mogelijk de inkt wel even uit.

 

Gr. Kenshin

Hallo Pin :)

1- Het is inderdaad wel lekker lente-weer deze week dus ik ga het proberen.

2 - Ik gebruik een normale pen.

3 - Mijn moeder ligt dan nog te slapen en ik heb verder geen broertjes en zusjes.

4 - Deze is ook een optie, kijken of het werkt.

-Dr8gon99

Hallo Kenshin :)

Mijn kat is inderdaad dol op dozen! Er staan nog een aantal dozen in de schuur die ik kan gebruiken en in de gang kan neerzetten zodat mijn kat ermee kan gaan spelen.

-Dr8gon99

Hai,

Als katteneigenaar mijzelf snap ik de struggle. Misschien kan je proberen hem beneden te zetten wanneer jij naar boven gaat/andersom. Ik koop mijn kat nog welles om met eten ;) 

Xx me.

 

Reputatie 4
Badge +5

@TheMightySlayer lok je kat met een touwtje met een visje eraan.

Werkt bij de poes van mijn stiefmoeder ook heel goed, die vind het heerlijk!

Of laat je kat naar iemand anders gaan als je wilt werken!

 

Hallo anoniemeboy485 :)

Ondertussen heb ik geen thuisonderwijs meer en zijn de scholen volledig open. Misschien een handige tip voor tijdens de mogelijke 2de golf.

-TheMightySlayer <3

Reageer