Vraag

schoolboek kwijt

  • 15 January 2021
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hey mensen van het forum

 

Ik heb een probleem op het begin van het schooljaar heb ik een boek gekregen van Frans waar je bladeren kan uitscheuren maar ik ben het boek kwijt!!! En ik durf het niet tegen mijn leerkracht te zeggen want ik ben bang dat zij boos gaat worden! Wat kan ik het best doen?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Het zeggen, dat niet doen brengt alleen maar meer problemen, nu kan je vast nog een nieuwe krijgen, maar als je hem echt nodig hebt ben je hem dus kwijt, en docenten worden niet boos op je hoor, ze vinden het alleen een beetje vervelend omdat je orde moet hebben, groetjes,

-flopflop13 

Badge +1

Hoii, gwn zeggen of mail gwn en doe beetje zielig hahahahq misschien moet je wel een neiuwr betalen ik weet nie successs

Hee,

Het beste kun je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het boek bent kwijtgeraakt. Dat je het ook heel vervelend vind en dat je even overlegt wat je nu het beste kan doen.

Je kunt er ook voor kiezen om het niet te vertellen, maar ik denk dat dat niet zo gewaardeerd zou worden. De docent heeft er veel meer aan als jij gewoon eerlijk bent en je bent er zelf ook meer mee geholpen. Jij kunt namelijk je huiswerk blijven doen en/of leren voor de toetsen.

Misschien wordt ze wel even boos omdat je het kwijt bent. Mijn ervaring is dat als je eerlijk bent tegen mensen ze dat waarderen. En dan wel boos kunnen zijn. Maar minder boos dan als ze er zelf achter moeten komen, omdat jij niks hebt gezegd.

En misschien wordt ze wel helemaal niet boos, dat zou helemaal top zijn:)

Succes!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +1

Als je het echt niet tegen je leerkracht durft te zeggen, kun je ook eerst naar je ouders gaan, zodat zij je ermee kunnen helpen? En wie weet, misschien heeft je moeder het wel “opgeruimd”, dat doet de mijne ook vaak!

Suc6

Reageer