Vraag

School zonder Nederlands te spreken?

  • 24 October 2023
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Hallo Nederlanders! Ik heb een vraag voor jullie allemaal, kan ik in Nederland (middelbare school) naar school gaan zonder Nederlands te spreken? en kan ik Nederlandse lessen in het Engels krijgen?
 

 

 

 

Bedankt!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HighVarsityJacket !

Nee, er bestaan geen scholen zonder Nederlands, je woont nou eenmaal in Nederland en dan is het ook verplicht om de taal te kunnen, dus nee je kan niet naar een school zonder Nederlands gaan, máár….

Ja er is een maar,

Ik zelf heb in de 1e een tijdje Tweetalig Onderwijs gehad, er zijn sommige scholen die dat geven, en dat betekent dat je dan veel vakken behalve talen in het Engels hebt (Engels is natuurlijk wel in het Engels) zoals Bio, aardrijkskunde, maar ook extra vakken zoals drama of sport. Ikzelf vond voor Bio erg lastig en het werkte niet voor mijn hoofd, er was toen veel aan de hand dus ben ik ermee gestopt, maar mijn oudere zus doet het en dan óók nog eens mét gymnasium erbij (dat is dat je ook nog Latijns en Grieks leert)

Kortom er zijn dus genoeg opties, maar het vak Nederlands zal er altijd tussen zitten in Nederland.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +17

Op het middelbare ontkom je er niet aan Nederlands te leren.  Er is wel zoiets als de Internationale Schakelklas (isk) voor kinderen die het Nederlands nog niet voldoende beheersen maar ook daar ligt de nadruk vooral op het leren van de taal (de voertaal op die scholen is dus ook Nederlands).

Er zijn ook Internationale scholen waar het onderwijs wel in het Engels is maar die hebben vaak hele specifieke toelatingseisen.

Middelbaar onderwijs volgen alleen in het Engels op een ‘normale’ middelbare school is dus niet mogelijk.

Reputatie 4
Badge

Dank je wel allemaal! :)

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @HighVarsityJacket 

Er zijn wel scholen in mijn omgeving zoiezo waar Engels vooral gesproken word, maar je ontkomt er denk ik niet aan om Nederlands te gaan praten.

Groetjes @SadLightbulb 

Reageer