Beantwoord

school, vrienden

  • 4 September 2019
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Heyy
Ik vraag me af of jullie goed advies hebben, ik doen nu voor de 2de keer de 1ste klas op havo/vwo niveau, de 1ste keer klas 1 verliep eigelijk wel prima ik had prima cijfers en vrienden. (ben blijven zitten omdat ik ziek werd en bijna een half jaar in het ziekenhuis lag) maar de 2de keer de 1ste loopt niet zo goed, ik heb helemaal geen vrienden en tijdens de pauzes ga ik wel nog steeds om met kinderen van vorige klas. maar in de klas zit ik bijna altijd alleen en ik voel me helemaal niet fijn hebben jullie tips wat ik nu zou kunnen doen want thuis gaat het niet goed en durf het ook niet aan me moeder te zeggen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 September 2019, 21:34

Bekijk origineel

2 reacties

Hey,

Je moet je eerste jaar op de middelbare overdoen, omdat je vorig jaar ziek bent geweest. Wat rot! Gaat het nu weer helemaal goed?

Je vind dit jaar niet de aansluiting die je vorig jaar wel had. Dat is lastig!

Als ik je een tip mag geven, zou ik proberen om het nog wat tijd te geven. Toen ik in de 4e in een nieuwe klas werd gedropt, zag ik 'm ook al helemaal zitten. Het heeft wat weken/maanden geduurd, maar uiteindelijk heb ik hele fijne aansluiting gevonden.

Het is logisch dat alles nu nog stroef verloopt. Het schooljaar is ook nog niet zo lang bezig hè!

Het kan ook helpen om in de pauzes wat meer op te trekken met je klasgenoten. Zo leer je ze ook wat beter kennen buiten de lessen.

Ik hoop dat dit iets helpt, maar ik hoop vooral dat je snel aansluiting vindt!
Gr. Pin
Hey,
ben nog niet helemaal beter maar voor een grote deel wel, bedankt voor je reactie en ik ga zeker proberen om meer met me klas te gaan doen.

Reageer