School stress, hoe moet ik hiermee omgaan?

  • 18 September 2022
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Ik zit nu in havo 4,  Morgen begint ook de vierde lesweek.

In deze eerste paar weken heb ik al evenveel presentaties en werkstukken om te doen als dat ik vorig jaar in totaal had en ik heb geen idee hoe ik hier mee om moet gaan, Ik ben echt niet gemaakt voor deze stress.

De 2 werkstukken die ik heb moeten beide rond de 3000 woorden zijn en de 3 presentaties moeten allemaal 10 minuten duren. Alhoewel ik al een idee heb voor de meeste van de opdrachten en  voor 1 presentatie & 1 werkstuk samenwerk is het is alsnog veel en raak ik eigenlijk nu al in de stress.

Ook zijn de instructie voor veel van deze opdrachten niet erg duidelijk, waar ik als autistisch persoon best mee struggle, Ik vind het fijn om instructies te hebben om te volgen. Ik kan creatief nadenken, Maar ik presteer beter als ik een concreet idee heb van wat er van mij verwacht word naast een woord of tijd minimum. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ga je docenten hier over mailen misschien willen zij meer uit leg geven en deel het in zodat je minder in de stress raakt 

Badge +1

Ja kan ook even voor dat je naar school gaat even aftrekken werk goed tegen de stres 

Badge

Heyy,

Dat lijkt me erg vervelend. Misschien kan je een goede planning maken voor deze dingen.

Bijvoorbeeld:

Maandag: een uurtje aan werkstuk 1 en een half uur werken aan presentatie 2

Als alles te vaag en onduidelijk is kan je altijd je docenten mailen, en vragen om duidelijkheid. En als je je er comfortabel bij voelt kan je misschien ook uitleggen dat je het veel fijner vind om instructies te krijgen, en dat je autisme hebt. Misschien begrijpen docenten je dan beter.

Succes! 

Reageer