Vraag

school stress

  • 4 September 2022
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik begin morgen met lessen maar ik zit in de tweede en doe mavo/havo en ik heb best veel school stress want als ik geen overgang rapport heb voor de kerst vakantie moet ik naar een andere school ik weet niet of ik naar een speciale school moet of gewoon een niveau lager maar ik wil sowieso op dit niveau blijven en ik heb het nu best wel moeilijk dus ik weet niet of ik het kan en als ik het niet haal ben ik bang dat me oma en me vader en me twee broers boos worden die trouwens niks boeien hoe ik me voel wat moet ik doen 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

stress door school is helemaal niet gek en ik ben bang dat dat er ook een beetje bij hoort.. gewoon je best proberen te doen want meer dan dat kan je ook niet doen. Geniet sowieso van de tijd dat je nu nog op die school zit en misschien kun je met je mentor praten over hoe je je voelt. Je zou eventueel kunnen vertellen dat je momenteel in een lastige situatie zit en misschien hoef je dan ook niet van school af maar zullen ze je helpen. Sterkte<3

groetjes

Hi @Gekehenkie ,

Wat vervelend om te lezen dat je het momenteel moeilijk hebt! Lekker doen wat je momenteel kunt, red je het niet vanwege je mentale gezondheid? Zit de stress je zo hoog dat het ten koste gaat van jou? Laat het gaan en neem rust om voor jezelf te zorgen. Als je er behoefte aan hebt, kun je altijd een gesprekje aanvragen bij jouw mentor of een vertrouwenspersoon op jouw school. Ik snap dat je heel graag op het huidige niveau wilt blijven, maar vergeet niet dat jij op 1 staat en school op 2. 

Ik heb suuuper veel vertrouwen in jou en weet zeker dat jij dit kunt!! Succes ;).

Liefs, Junia

Reputatie 7
Badge +9

Thanks ik heb al vorige jaar een gesprek gehad met de school psycholoog en zij heeft tegen mij mentor gezegd dat het met mij niet goed gaat maar dat boeit hun niks 

Reageer