Vraag

school stress

  • 22 March 2022
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi, ik heb dus de komende tijd veel toetsen. Alleen ik heb veel onvoldoendes… dus ik ben bang dat ik niet doorstroom naar het volgende jaar omdat ik nu ook al niet op doorstromen sta. Ik leer zo hard ik kan maar het blijft niet hangen. Heeft iemand van jullie tips???


4 reacties

Hey,

Ik zal even met je mentor overleggen, ik denk dat die je wel verder kan helpen. 

Maak je niet al te druk, als je de komende tijd goed je best doet gaat het je misschien nog wel lukken!💪

~Ikke13

 

Ohja, en ik kan je voor leren het programma WRTS aanbevelen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey, een tip:

Ga om met mensen van hogere niveaus of mensen die goede punten halen. Die kunnen je vaak helpen, het beste is een vriend(in) die goede punten haalt. 

En natuurlijk zoals @Ikke13 zegt, bespreek het met je mentor!

Groetjes, Sano07

Reputatie 4
Badge +1

Hey! Ik vind het goed van je dat je al je best doet. Als het je gewoon niet lukt,  kan je er niks aan doen. Ik zou het inderdaad bespreken met je mentor en misschien je ouders (als dat je fijner laat voelen).  Ik ben trots op je! Ik kan je een paar tips geven om leuker, beter en makkelijker kan leren. 

Tip  1: Gebruik quizlet.  Quizlet is heel makkelijk en leuk (in vorm van spelletjes) om te leren. Je kan gewoon opzoeken wat je moet leren of zelf een set maken (met dingen die je moet leren). Ik gebruik het zelf heel vaak en vind het een makkelijke manier om dingen leuk te leren en makkelijk te onthouden.

Tip 2: Gebruik WRTS (een andere manier van online leren)

Tip 3: Schrijf aantekeningen of woordjes in word / wordpad en vat het samen of typ het over en lees het een paar keer overnieuw,

Tip 4: Maak een samenvatting en kleur het of maak het leuk zodat je ook leuker leert en langer doorgaat.

Tip 5: Leer bijvoorbeeld 25 minuten en neem een 5 minuten pauze. In die 25 minuten dat je leert, laat je jezelf niet afleiden en zet je je telefoon wat verder weg. In die 5 minuten mag je op je telefoon en gewoon eten en drinken pakken. Als je dat 1x of 2x per dag doet, haal je waarschijnlijk wel een hoger cijfer. :)
Tip 6: Een heel cliche tipje, maar leer eerder dan 1 dag van tevoren. Dan kan je toch wat beter iets onthouden.
Ik hoop dat je wat hebt aan de tips en dat het je lukt! Veel succes

xoxo c0cootje

Reageer