Vraag

school past niet bij mijn levensdoelen

  • 9 April 2020
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey,

 

ik ben een meisje van 15 jaar en zit nu in 4gym. Nu struggle ik nogal met depressie en anxiety dus vind ik het vaak lastig om motivatie te vinden voor school. Maar het is niet enkel de motivatie die me weerhoud van het maken van schoolwerk en het mn best doen op school. School heeft namelijk niet echt nut voor de dingen die ik later in het leven wil doen en ik vind school eigenlijk pure tijdverspilling. Het schoolsysteem past niet bij de manier van leren die voor mij effectief is en ik leer geen dingen die ik later echt zal gaan gebruiken. School is ook veel te nationalistisch en dus Nederlands voor me dus ik voel me nogal opgesloten op school. In plaats van dat school me allemaal mogelijkheden geeft beperkt het alle mogelijkheden die mij aanspreken aangezien ik zo snel als ik kan weg wil uit Nederland en de wereld in wil. 
 

Omdat ik school dus zo’n hel vind is het mijn grootste nachtmerrie om te blijven zitten. Maar nu ziet het er wel naar uit dat ik zal moeten blijven zitten. Ik zit nu dus nogal in een put als het gaat om mijn mentale gezondheid en ik heb nogal veel stress omdat ik niet nog een heel jaar langer op school opgesloten wil zitten dan dat nodig is.

 

Heeft iemand misschien tips of adviezen van wat ik zou kunnen doen en hoe ik met de stress zou kunnen omgaan?


1 reactie

Hallo Q_Q :)

Je zit nu toch niet op school ivm de pandemie? Ik denk dat het verstandig is om gewoon school af te maken en dan de wijde wereld in gaan. Een diploma is wel handig voor als je een baan wilt vinden, ze hangen tenslotte niet aan de boom. Je kunt proberen te overleggen (online) met docenten over dat ze je geen mogelijkheden geven.

-Dr8gon99

Reageer