school morgen

  • 7 May 2023
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hey, morgen heb ik weer school. En op een of andere manier hebben sommige mensen die ik ken er weer zin in, maar ik vind het vreselijk. 5 Dagen achter elkaar in die drukke gangen, docenten die van me verwachten dat alles van voor de vakantie nog weet. Mijn vrienden waar ik met mee probeer te lachen, en te doen alsof alles oké is en de wereld prachtig is terwijl ik eigenlijk alleen in een hoekje wil zitten en gewoon wil huilen tot de tranen gewoon op zijn. En dan heb ik nog docenten die ik iets vraag en overal een discussie van maken.  Dan kom ik thuis en dan word mijn moeder boos om iets dat mn broer gedaan heeft en dan kan alle ellende van school nog even verder in leerwerk en huiswerk. Tijdens het avond eten wanneer ik bijna niks naar bo=innen krijg. En in de avond kan ik dan eindelijk gewoon in mijn bed gaan liggen en alle tranen die ik in die dag tegen heb gehouden laten gaan. 

Gelukkig kan ik 1x per week m’n hoofd even leeg maken omdat ik dan naar de paarden mag. Daar zitten ze niet aan m’n hoofd te zeiken en kan ik gewoon mijn ding doen. 

 

Hebben meer mensen dit drukke en overvolle gevoel, geen eetlust en geen zin in school?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zeker, ben toen ik 14 was een dropout geweest (nu gellukig niet meer). En ja de stress die van school komt is inderdaad heel zwaar. Ik zou vragen aan je moeder of je misschien naar therapie mag? Gewoon om over je gevoelens te praten en hoe je die kan beheersen enzo (er is niks mis met je hoor dit hebben heel veel kinderen)

Gewoon aanbellen en zeggen dat je stress te hoog is en dat je daar verandering in wilt. Tja. Veel succes

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou dit ook op school aangeven. Bij je mentor of zo. Er zijn genoeg kinderen die hier last van hebben en er is echt wel wat aan te doen. Therapie bijv, zoals @benebird al zegt.  Blijf er alleen niet te lang mee lopen. Van te veel stress kun je ook andere lichamelijk klachten krijgen. 

Heel veel succes

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou dit ook op school aangeven. Bij je mentor of zo. Er zijn genoeg kinderen die hier last van hebben en er is echt wel wat aan te doen. Therapie bijv, zoals @benebird al zegt.  Blijf er alleen niet te lang mee lopen. Van te veel stress kun je ook andere lichamelijk klachten krijgen. 

Heel veel succes

Oh ja die mentor was ik eff vergeten. Goed idee. 

 

En dat lichamelijke klachten klopt ook denk aan, vermoeidheid, hoofdpijn, buikklachten. Van alles

Reageer