Vraag

School mening

  • 4 October 2020
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Badge +1

eerlijk is eerlijk, er zijn heel wat vakken vind JIJ compleet nutteloos, je weet zeker dat je er niks mee gaat doen, en toch moet je het leren. ik ben daar nu een beetje klaar mee ik ben 12 en ik zit in de 2e Havo/vwo. waarvoor moet je geschiedenis weten, signaalwoorden bijvoeglijknaamwoorden, de aardkorst, wortels,duits vind ik ook niks dat noem ik de mislukte vorm van nederlands en engels vind ik veel nuttiger dan Frans. Wat is jullie mening hierover?


3 reacties

eerlijk is eerlijk, er zijn heel wat vakken vind JIJ compleet nutteloos, je weet zeker dat je er niks mee gaat doen, en toch moet je het leren. Yup, kinda true.  ik ben daar nu een beetje klaar mee ik ben 12 en ik zit in de 2e Havo/vwo Das al snel :stuck_out_tongue_winking_eye: . waarvoor moet je geschiedenis weten Basiskennis is wel handig/belangrijk, signaalwoorden heel naar i know maar gaat je wel helpen bij vreemde talen. Kijk dees eens van Lubach. bijvoeglijknaamwoorden Heb je nodig voor vreemde talen. Kom je nog wel achter, de aardkorst Als je niks met ak gaat doen, idd nutteloos, wortels Basis wiskunde kennis. Essentieel. duits vind ik ook niks dat noem ik de mislukte vorm van nederlands Had ook liever een andere taal gezien. Spaans ofzo. en engels vind ik veel nuttiger dan Frans. (Dachten de Fransen er ook maar zo over. Die vertikken het gewoon om Engels te spreken) Wat is jullie mening hierover?

 

Sommige dingen vind ik ook nutteloos maar dat is wel het ding (vooral aan havo/vwo), je wordt ‘breed’ opgeleid zodat je alle kanten op kunt. In de vierde wordt het al wat beter omdat je dan een vakkenpakket hebt gekozen, dus dan ben je, als het goed is, van de vakken af waar je toch niks mee gaat doen. 

 

 

 

eerlijk is eerlijk, er zijn heel wat vakken vind JIJ compleet nutteloos, je weet zeker dat je er niks mee gaat doen, en toch moet je het leren. ik ben daar nu een beetje klaar mee ik ben 12 en ik zit in de 2e Havo/vwo. waarvoor moet je geschiedenis weten, signaalwoorden bijvoeglijknaamwoorden, de aardkorst, wortels,duits vind ik ook niks dat noem ik de mislukte vorm van nederlands en engels vind ik veel nuttiger dan Frans. Wat is jullie mening hierover?

Ik zit zelf in 3 MAVO en ik heb maar 1 vak wat ik niet geweldig vindt (Economie vakkenpakket) en dat is maatschappijkunde.

Hey,

Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat je het nu nutteloos vind. Waarschijnlijk komt dat omdat je het nu saai of makkelijk vind of denkt het nooit nodig te hebben. Dat denk ik zelf ook nog wel hoor, maar k denk dat naarmate je ouder wordt dat je er dan wel meer de waarde en het nut van ingaat zien. En sommige dingen zijn gewoon handig om te weten, wat nu niet zo lijkt, maar dat je later blij bent dat je het geleerd hebt. Tenminste dat is wat ik weleens van mijn broer/zus hoor. Dus nu nog maar ff doorbijten op school, ook als je geen zin hebt of het nutteloos lijkt..

Succes:)

Simply Me

Reageer