Hallo,
ik ben leonie en ik zit nu in 2VWO. Ik heb een probleempje. Ik heb ongelooflijk veel huiswerk en het wordt me allemaal echt even teveel. Ik heb van mezelf best wel veel slaap nodig, maar ik heb nu al 2 weken niet voor 02:00 geslapen. Dat betekent dat ik dus 4 uur slaap per dag krijg. Dit komt door school en corona. Ik ben heel bang om onvoldoendes te halen. Als ik lager haal dan een 6 voel ik me meteen de hele dag nutteloos en is alle motivatie weg. Ik loop dan meestal vast en ga van die dingen denken van “je MOET hoger dan een 7 halen”, “je kan echt geen onvoldoende halen dat mag niet” of “als je geen voldoende haalt op die toets, gaan je je ouders echt teleurstellen”. Het is heel raar; als ik aan een toets denk voelt het eigenlijk meteen als ik moet huilen en ik kan me dan ook nergens anders op focussen. Er is vandaag iemand uit onze klas positief getest op corona, en de kans dat ik het heb ik wel aanwezig. Ik vind het heel eng want de gezondheid van mijn vader is erg slecht en hij kan echt gewoon geen corona krijgen. Ik ben ook gewoon überhaupt bamg dat mijn opa het krijgt ofzo… Deze problemen veroorzaken nog meer stress waardoor ik constant aan mijn problemen moet denken. Ik ben ZO bang dat er iemand uit mijn familie dood gaat! Zaterdag heb ik geprobeerd helemaal negens aan te denken: ik heb mn wifi uitgezet en vooral met mijn zusje gespeeld. Ik ging toen al om 8 uur slapen en het voelde gewoon zo goed. Zondag liep ik daardoor natuurlijk enorm achter en zo ben ik weer terug bij af. Het liefste meld ik me gewoon een goede week ziek en doe ik helemaal NIKS. Jammer genoeg kan dat niet omdat ik dan toetsen mis; wat de kans op onvoldoendes groter maakt omdat ik ze dan moet inhalen.
Heeft er iemand ook dat hij heel erg bang is om onvoldoendes te halen en je ouders te teleurstellen/bang is voor corona? En heeft er iemand tips?
-Leonie