Vraag

School - héél veel toetsen :) (wereldrecord?)

  • 26 May 2023
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

“School - héél veel toetsen :)”

Dit klopt zeer erg.

Ik moet binnen nu en 1.5 maand tijd 80(+) toetsen maken, met een voldoende. Anders mag ik niet naar 5 HAVO.

“Hoe komt dit?” vraag je je wellicht af. Nou, mijn school heeft maar heel weinig toetsen gegeven aan mij. Dus als ik die toetsen niet maak, dan moet ik blijven zitten in klas 4. Dit ga ik nooit van mijn leven doen, vooral omdat ik nog nooit heb hoeven blijven zitten, en als ik dat dan moet, komt dat door hun fout?

Ik vroeg zelf ook de toetsen eerst aan, maar sowieso werd er al gelogen dat ze ‘aangevraagd’ moesten worden. Dat is een leugen. Ze stonden allang klaar. En hierdoor heb ik heel veel toetsen gemist, maar daarbij ook nog dat mijn (….) docent niks heeft aangevraagd überhaupt.

Van NL, Engels, AK, Maatschappijleer, Wiskunde A, Economie & geschiedenis moet ik toetsen maken.

Ik heb zelf op een rij gezet hoeveel ik er moet maken, komt uit op rond de 86 toetsen ongeveer.

Maar er is überhaupt geen zekerheid dat ik over ga (ook al zou ik die toetsen gaan maken) naar 5 HAVO. Als ik niet naar 5 HAVO over ga, dan …..


Maar iemand een idee hoe ik dit ga doen? Ik had zelf het idee: “Eerst alle makkelijke vakken doen, AK, NL, Engels en Wiskunde”. Want voor December dit jaar moet ik dan, alle toetsen af hebben. Maar ik moet/wil alles z.s.m. af hebben dit jaar.

Maar: de school werkt totaal niet mee, ik heb al meerdere opties gegeven over hoe en wat, en hoeveel toetsen ik per dag moet gaan maken (5+ soms).

Oja (Na bewerken bijgezet): ik moet ook nog al het huiswerk maken van heel veel vakken.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus: “Heeft iemand enig idee hoe ik dit ga redden, met alleen maar voldoendes (6 en hoger)?”

Of: “Heeft iemand hier (hopelijk geen) ervaring hiermee? Want ik heb geen toetsweek, maar een toetsmaand”



Dit is geen grap, dit is best serieus namelijk.


7 reacties

Hey,

Wat een toetsen! Ik zou er gek van worden en denken laat maar… Ik denk dat je gewoon heel veel moet leren. M.b.v sites ofzo. Wrts is op zich een goeie site.

Sterkte met je toetsen!

Ik wil je verhaal echt heel graag geloven, maar 80 toetsen inhalen is echt gewoon onmogelijk en niet normaal, dus ik vind je verhaal daarom niet helemaal geloofwaardig. Heb zelf in een normaal schooljaar waarin er op een normale manier toetsen werden afgenomen nog nooit meer als 80 gehad?

Mocht het toch waar zijn dan vraag ik mij af waar zijn je ouders/verzorgers in dit verhaal, want het lijkt mij dat zij dan toch ook op school zijn gaan praten?

En daar komt bij dat als je blijft zitten of ze denken dat het kan gebeuren, je ouders/verzorgers dan ook altijd op de hoogte worden gesteld hiervan…

 

 

Reputatie 6
Badge +4

Ik wil je verhaal echt heel graag geloven, maar 80 toetsen inhalen is echt gewoon onmogelijk en niet normaal, dus ik vind je verhaal daarom niet helemaal geloofwaardig. Heb zelf in een normaal schooljaar waarin er op een normale manier toetsen werden afgenomen nog nooit meer als 80 gehad?

Mocht het toch waar zijn dan vraag ik mij af waar zijn je ouders/verzorgers in dit verhaal, want het lijkt mij dat zij dan toch ook op school zijn gaan praten?

En daar komt bij dat als je blijft zitten of ze denken dat het kan gebeuren, je ouders/verzorgers dan ook altijd op de hoogte worden gesteld hiervan…

 

 

Lees mn andere topics maar, ik heb alleen maar gezeik met school gehad tot nu toe.

Maar die school luistert niet (zoals ik al zei), het interesseert ze gewoon totaal niet hoe ik me voel, wat ik doe etc.
en mijn moeder is het met me eens.

Ik moet hier dan wel weer bij zeggen, dat ik de meeste toetsen (geen idee, 40/50 toetsen of zo) voor het einde van dit schooljaar wil maken, en dat een deel thuis is, en sommige toetsen moet ik op die school maken.

Reputatie 7
Badge +17

Binnen 1,5 maand 86 toetsen moeten maken slaat echt helemaal nergens op (als dit echt waar is). Waar moet je de tijd vandaan halen? Ik kan me ook niet voorstellen dat school dit van je verwacht. Ik heb er iig nog nooit van gehoord. Ik vraag me hetzelfde af als @TikTak, wat vinden je ouders hier van?

Maar er is überhaupt geen zekerheid dat ik over ga (ook al zou ik die toetsen gaan maken) naar 5 HAVO. Als ik niet naar 5 HAVO over ga, dan …..

 

Wat gaat er dan gebeuren denk je? Ik snap best dat je niet wilt blijven zitten maar het is echt geen schande. Ik denk dat je wat minder streng voor jezelf moet gaan zijn.

 

 

Hmmmm ik vind het raar.  Ik heb dit hele jaar nog geen 80 toetsen gehad.  Ik denk niet eens de helft.  Waarom moet jij er zoveel maken?

Badge

misschien moet je eens goed met je school in gesprek gaan om te kijken of je nog een deel van de toetsen kan laten vallen en anders als de school dit niet accepteert kijk of je het jaar opnieuw mag doen en misschien is het ook beter om te kijken of je naar een andere school om je laatste jaar/jaren op te doen

@VragenVragen  Je spreekt jezelf dan wel een beetje tegen, want als ik je andere topics lees, schrijf je gewoon over het maken van toetsen? Dat je het allemaal maar makkelijk vind  en nauwelijks leert voor toetsen enz, enz, en je moet 3 jaar in jaar 1 doen, dit doet echt geen enkele school hoor. En al helemaal niet op een vso school waar het tempo meestal iets lager ligt. 

Als het zo makkelijk is dan had je nu toch geen 80 toetsen te hoeven doen?

 

 

Reageer