Vraag

school gaat gewoon niet

  • 13 May 2022
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii

Ik ben 13 en zit op de middelbare, op VWO, en de verwachtingen zijn echt hoog.

De laatste tijd lukt echt niks. Ik krijg m'n hw niet af, ik krijg niks in de les af. Ik loop erg achter. Ook hebben alle leraren een probleem met mij want elke les wordt er tegen mij geschreeuwd of ik word eruit gestuurd.  Een paar docenten hebben zelfs gedreigd om m'n ouders te bellen, maar ik heb echt geen zin in dat gedoe. Nu moet ik zogenaamd m'n best doen terwijl ik echt motovatieloos ben. Ik heb gwn het gevoel dat ik niks kan. Elke les gaat de tijd echt niet voorbij, en ja het klinkt dom, maar dat maakt mij dus echt depressief. Natuurlijk is dat niet de hoofdreden maar 't maakt m'n depressie juist nog erger. Alles is gewoon zo moeilijk terwijl t eig gwn makkelijk is. Ik kan niks afmaken, Ik kan niet aan een opdracht beginnen en voor een of andere reden kan ik me ook niet gedragen, om t nog leuker te maken kan ik me ook nooit concentreren en heb ik echt geen idee wat er is gezegd. De leraren zijn nu wel allemaal een beetje klaar met mij, en eerlijk gezegd ben ik dat ook met mezelf. Ik ben zo radeloos, heb geen idee wat ik moet doen met mezelf. Ik ben echt een probleemkind terwijl ik dat niet wil zijn. Ik doe m'n best maar dat is niet genoeg.

Kortom, niemand snapt mij en ik snap mezelf ook niet.

Heeft iemand tips??


3 reacties

Heyyy,

Ik ben ook 13 en doe VWO. Ik heb ook best wel veel problemen met concentratie en dat soort dingen. Ik wil niet zeggen dat omdat ik een beetje concentratieverlies het heb zoals als jij het hebt. Want als mensen zeggen dat ze het ook hebben en het is helemaal niet zo als wat jij hebt is dat erg vervelend, Ik weet dat. 

 

Ik begrijp uit je verhaal dat je het liefst niet met je ouders erover wilt hebben (misschien wil je dat wel maar als ik het zo lees maak ik dat eruit op). Ik heb een jaar geleden mijn hele cijferlijst verpest en nu is het weer beter omdat ik het aan mijn ouders heb vertelt hoe het zat en nu helpen ze mij er bij. Ik raad je dus aan om het er met je ouders over te hebben. Maar als je het echt niet wil begrijp ik het. 
 

Bij mij op school is er ook een vrouw waar je altijd heen kan om overal over te praten. Als je ook zo iemand op school hebt zou ik je aanraden om daar misschien heen te gaan. Je kan natuurlijk ook altijd naar vrienden of vriendinnen. 

 

Ik weet eigenlijk niet de beste tips maar ik wil wel dit zeggen:

  1. blijf er niet te lang meer mee zitten want hoe langer je wacht hoe erger het gaat worden.
  2. Weet dat het goed gaat komen. Ik zag het helemaal niet meer zitten een tijdje geleden en nu gaat het bijna allemaal weer goed.
  3. Heb vertrouwen in jezelf. 
  4. En als het niet gaat, gaat het niet. Ga dan ff als je hw maakt en je er helemaal gek van wordt naar buiten een rondje lopen of even een rondje lopen in huis. Wat dan ook maar je meot dan even afstand houden van je werk. En ga dan niet op een telefoon of iets anders digitaal want 1  minuut digitaal is 5 minuten van je concentratie af.

 

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

 

You are special!

 

Love Sunset

Reputatie 7
Badge +9

waarom schreeuwen de docenten naar je of sturen je der uit

Reputatie 3
Badge

hoii!

ja ik snap wat je bedoelt het is verder ook vet ingewikkeld op de middelbare en het meest op VWO (lijkt me).

ga eens met je docent(en) praten of stuur ze een mail, en leg uit dat je het heel moeilijk vind en dat je niet goed kan concntreren en dat je het niet meer weet, neem contact op met je mentor of gewoon met je ouders. ik kan je ook nog helpen dus je kan altijd hier iemand of in de chat van de kindertelefoon hulp vragen of gezellig kletsen ofzo.

echt heel veel sterkte!

  • mailen naar je mentor of docent(en)
  • met iemand praten (kan ook anoniem)
  • iets zoeken dat helpt met concentratie

ps. ik weet niet of jij dit doet om populair ofzo te zijn, maar als je dat wel doet, dat maakt niks uit alleen weet dat '’populair'’ niks is! jij bent mooi zoals je bent en ik zal eerlijk zeggen ik probeer ook op die manier populair te worden… gwn niet afleiden! jij kunt dit maar het hoeft nooit alleen

 

xxxMe

Reageer