school en wiskunde B

  • 24 October 2020
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik ben door mijn ouders op wiskunde B gezet. ik vind het helemaal niet leuk en ben er ook nig eenz niet goed in


2 reacties

Hey evy,

Vervelend, dat je ouders je daarop zetten terwijl jij je daar niet prettig bij voelt! Ik snap dat je het dan helemaal niet leuk vind.

Heb je dit weleens met je ouders besproken?

Ik denk dat je het beste naar je mentor of een decaan kan gaan. Zij kunnen je hierbij helpen en kijken naar wat jij ervan vind en naar je cijfers en dan in overleg met je ouders misschien wisselen naar een andere wiskunde.

Als je het lastig vind om naar je mentor of decaan te gaan, kan je misschien eerst naar je mentor gaan en het daaraan uitleggen en dan dat je mentor je decaan inlicht of dat je samen met je mentor er met je decaan over praat.

Je kan trouwens ook eventueel naar een teamleider gaan. Of afdelingsleider ofzo, ik weet niet hoe dat bij jullie op school heet.

Ik weet zeker dat die mensen je hierbij kunnen helpen, want daar zijn ze voor! En zeker de decaan heeft er veel verstand van.

Succes!

Xx Simply Me

Tja, ik snap je ouders ook wel. Met wiskunde b kan je eigenlijk nog alle kanten op, handig als je nog niet precies weet wat je wilt. Als jij geen of een andere wiskunde zou kiezen puur omdat je het niet leuk en moeilijk vindt, is dat niet zo verstandig. Daarom hebben je ouders waarschijnlijk voor jou besloten.

Bij je interesses staat dat je natuurkunde en scheikunde leuk vindt. Geloof me, als je daar wat verder in komt, heb je echt je wiskunde b nodig. Met deze vakken zal je waarschijnlijk ook kiezen voor het vakkenpakket natuur & techniek of natuur & gezondheid, dan sluit wis b daar beter bij aan dan a/c (vooral bij natuur en techniek).

En wiskunde kan je echt leren. Het is een bepaalde manier van denken ofzo, er komt een moment dat het kwartje valt en dan valt meteen alles op z'n plek. Maak gwn genoeg opdrachten en vraag als je iets niet snapt.

 

Groetjess

Reageer