school en faalangst

  • 17 December 2020
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 5 reacties

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar , ik heb basis als niveau ik zit daar echt mee vaak online hulp gezocht hielp niet erover praten met ouders wil ik niet , ik weet ondertussen dat ik het maar moet accepteren dat ik basis heb en ik denk meer dat ik sinds ik basis heb dat ik alleen maar denk ik kan dit niet ik doe dit niet of als gedachte zo van waarom zou ik dat makenik doe toch alles fouten best lastig vin ik ik heb door dit gevoel 2 keer een gesprek gehad op school 1e gesprek ging meer over waarom ik niks heb gemaakt bij de cito en de 2e keer had ik het meer over hulp en dat allemaal en dat ik altijd denk dat toch alles fout is bij mij na corona heb ik weer cito's ik ben echt bang dat ik in zo,n periode komt te zitten ik denk het eerlijk gezegd wel hoop het niet maar ik zie er wel 99% in dat ik er in komt en dat ik zo,n faal angst krijg ik ben daar echt bang voor hebben jullie tips voor mij alvast bedankt 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Praten met je mentor? En ja toch je ouders ookal wil je dat niet

ik snap denk ik wel wat je bedoelt maar je moet ook niet denken dat kader voor "domme" mensen is

ik vind het jammer dat middelbare scholieren op die manier naar de leerniveaus kijken (deels is dat natuurlijk ook wel de schuld van het schoolsysteem). Maar zo werkt het helemaal niet.  iemand op basis kan net zo slim zijn als iemand op havo of vwo. bij hem of haar past waarschijnlijk alleen een andere manier van leren of hij/zij heeft behoefte aan een ander soort onderwijs of heeft geen hoger niveau nodig. ik vind dat je je er helemaal niet voor hoeft te schamen je bent net zo goed als ieder ander.

Badge

Hoi, 

Heb alsjeblieft geen faalangst! Als je een slechte uitkomst krijgt van de cito's is dat natuurlijk even balen, maar zolang je je best hebt gedaan mag je trots zijn op jezelf. Schaam je niet voor slechte cijfers dus! Je ouders hebben vroeger vast ook wel eens een onvoldoende gehaald, dus als je het met ze bespreekt zullen ze het vast begrijpen en willen ze je helpen. En met basis kan je hele leuke beroepen gaan doen! Succes, ik duim voor je! Gr L

Reageer