Vraag

School cijfers

  • 22 November 2022
  • 5 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

hebben jullie misschien goede school tips? Hoe leren jullie voor een toets? hoelang? welke technieken? Mijn cijfers zijn echt superslecht en ik ben bang dat ik nii overga.

Alles helpt! Alvast bedankt!!

XX Queertje:)


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Sws op tijd beginnen met leren, dus niet de avond van te voren. Je kan beter 10 of 15 minuten per dag leren dan in 1 keer 2 uur. En alles goed plannen. Dat heeft mij echt geholpen.

Badge

Heyy!

Wat mij helpt is om alles door te nemen, en een half uur later zo veel mogelijk op te schrijven (woorden vertalen als het om talen gaat) en de woorden die je kent weg te strepen. En dat herhalen totdat je alles goed kent, normalieter helpt dit voor mij.

xx

Reputatie 2
Badge +3

begrijp je iets niet? zoek het op! er zijn genoeg online docenten die filmpjes hebben geüpload over het onderwerp waar jij niks van snapt. begrijp je het daarna nog niet? vraag het aan een vriend(in). nog steeds geen kwartje gevallen? dan naar de docent. je leert namelijk het meest van elkaar. door samen te gaan studeren ga je dieper op de stof in doordat je over de leerstof praat. 

wat leertechnieken betreft raad ik de pomodoro-techniek aan. (ik noem het de tomatentechniek want pomodoro = tomaat in het Italiaans haha) zet de timer op 25 minuten, als die wekker af is gegaan, neem dan 5 minuten pauze. doe wat leuks voor je zelf, ga naar de wc, doe push-ups o.i.d maar het allerbelangrijkste is NIET UITSTELLEN! na 5 minuten pauze zet je de timer weer op 25 minuten en dan weer 5 minuten pauze. zo heb je in een uur, 50 minuten productief gestudeerd met minimale pauze en afleiding.   

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt,  zo niet, laat een reactie achter op dit bericht en dan zal ik je meer proberen te helpen.

 

succes!

Badge

je moet sws niet een dag van te voren leren. echt nooit doen!! zelfs niet voor een vak dat je makkelijk vindt.

Nog een tip is om je huiswerk goed te maken, zeker bij vakken zoals biologie, natuurkunde, scheikunde, nederlands en wiskunde! Verder is het handig om een planning te maken. Als je snel wordt afgeleid door je telefoon is het handig om afleidende apps te verwijderen: zoals tiktok of youtube. Als berichtjes je storen dan moet je je telefoon gewoon helemaal uitzetten of stilzetten.

Ik raad je echt aan om goede samenvattingen te maken! je kan markeerstiften gebruiken als je dat leuk vindt.

Tijdens de les moet je met potlood notities maken en daarna thuis alles nog met pen overtrekken en mooi maken.

Om woordjes te leren raad ik flashcards aan. Je zou quizlet kunnen gebruiken (online flashcards) maar flashcards van papier, die je dan ook zelf maakt, werken altijd beter.

 

er is ook een leuke site dat je kan uitproberen lifeat.io 

misschien is het wel iets voor jou en helpt het ook nog

 

Ik hoop dat deze tips je helpen:))

Reputatie 6

Heel eerlijk,

Ik leer niet. Nou ja, ik lees het 1, 2 of misschien 3 keer, en haal meestal wel een 6 of 7, voor moeilijkere toetsen deed ik zelf op mavo helemaal niks, en haalde ik 8ens. Nu op HAVO, is het precies hetzelfde. Ik lees het 1, 2 of 3 keer, en dan haal ik wel een 6/7 of anders een 8/9.

Maar nee, ik heb niet echt tips/technieken die kunnen helpen..

Ik kwam er pas achter dat ik dit zo kon ‘leren/doen’, in de 3e klas van MAVO, omdat ik nooit wist wat ‘leren’ was. En toen ik dat dus niet wist, ging ik het maar ‘stampen’/heel vaak overlezen, totdat ik het wist, en daarna vergat, maar ik denk zo achteraf, omdat (bijna) ‘iedereen’ (uit mijn klas) dat ook deed.

Sorry tho, maar dit was dan mijn verhaal,

je kan het wel op internet vinden, van andere topics/mensen lezen (op dit forum), of zelf dingen uitvinden/uitzoeken wat voor jou werkt, en wat voor welk vak (het beste) werkt.

ajo

Reageer