Vraag

school

  • 4 April 2022
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Weet de weg
  • 17 reacties

heyy ik heb dus fftjes hulp nodig want ik heb veel moeite met school en daarmee bedoel ik dat ik geen motivatie heb voor huiswerk waardoor ik het ook niet doe en met toetsen krijg ik vaak op t randje een 5,5 ook al heb ik me rot geleerd heeft iemand tips??


6 reacties

Reputatie 2
Badge

Probeer om te bedenken hoelang je over iets doet en dan een klein uur heel gefocusd te werken en daarna even 15 min iets voor jezelf te doen. Als je ook veel onvoldoendes haalt dan kun je ook nog met een docent kijken van hé misschien begrijp ik wel wat er staat en weet ik de leertekst ook wel maar weet ik niet hoe ik dingen moet toepassen. Heb je geen zin in je huiswerk probeer dan even iemand te vinden die even met je wilt praten waar je je verhaal kwijt bent en dan kun je gefocust aan het werk 

Ik hoop dat je er wat mee kan succes nog!!!!!

Groetjes …...

Reputatie 7
Badge +5

Hey @jess !!  Ik heb dat ook@ misschien moet je een manier zoeken of maken hoe je je huiswerk maakt! Misschien kan je je huiswerk maken op de dag dat je het krijgt!  En voor een toets leren, je zet gwn muziek op die je leuk vind of gwn muziek waar je rustig van word! Je kan ook altijd even een break namen<3 en onthoud! NEEM JE TIJD!!♡ 

XX EHM

Reputatie 7
Badge +18

Goeie tips hier. En beloon jezelf. Als je je hw dan gemaakt hebt mag je iets leuks doen. Dan moet je daar wel streng op zijn dus dat dat leuks ook echt pas mag als je het klaar hebt. En dan voel je ook dat je het verdient hebt en kun je heel happy genieten van het leuks. Kan echt werken ! :) 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +9

Hey Jess, 

Heb jij jouw eigen leermethode gemaakt of heb je er een van internet af gepikt? 
Ik vraag dit omdat het lijkt erop dat je leermethode niet goed bij jou past.

Als je het van internet af heb gepikt, raad ik je ten zeerste aan om daarmee te stoppen, meeste methodes werken niet voor mensen, want iedereen leert anders en onthoud dingen anders. 

Kan je ons vertellen hoe je voor de vakken waar je moeite mee hebt leert? Eerlijk alsjeblieft, want voor mijn gevoel hebben de meeste mensen de neiging om te liegen over hoe ze leren, dus wees eerlijk, zo kunnen we jou beter helpen

En voor huiswerk, deze tips werkten goed bij mij om te beginnen:
Zie een beeld van jou nadat jij je huiswerk af heb. Lekker iets leuks aan het doen.
Stel je voor dat jij je huiswerk niet af heb en de leraar boos op je is in de klas en de klas jou uitlacht, stom he. 
tip om te proberen, idk of dit even goed gaat werken bij jou als bij mij:
Zorg voor een kleine afleiding dat GEEN telefoon is, zoals een figdettoy ofzo, iets waarbij jouw geheugen een hele korte pauze kan nemen en meteen weer doorgaat met leren. Voor mij werkte dit beter dan werken en dan een langere pauze nemen. 

Maak een planning. Vaak geeft dit je veel motivatie!

En heb water en eventueel kauwgom op je bureau, en doe je raam open!

En als laatst, je kan dit het beste bespreken met leraren en je studiecoach, die kennen jou het beste. 

Ik hoop dat dit helpt!
Sano07

 

Reputatie 2
Badge

Je kan ook op youtube study with me op zoeken dan studeer je 50 min en dan 10 min pauze en het is een filmpje en dan is er iemand bezig dus ga je automatisch ook aan het werk

Je zou kunnen kijken of je je voor iets als huiswerkbegeleiding in kan schrijven. En als je dat niet wil of als dat in jou in de buurt niet wordt aangeboden kan je ook proberen of je beter werkt als je niet thuis bent, je zou bijvoorbeeld op school of in de bibliotheek je huiswerk kunnen maken. Als je daar dan heen gaat met een idee wat je gaat doen zal je misschien minder snel iets anders gaan doen dan waarvoor je kwam.

Reageer