Vraag

school

  • 18 July 2021
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Hoi hoii ik wil van vmbo tl naar vwo of havo overstappen ik ga nu naar 2 tl ik wil naar vwo want ik had een vwo op me cito en ik denk dat ik het wel aankan denken jullie dat dit mogelijk is voor deze overstap wil ik wel op de vakken wis nederlands en engels 10en staan en me mentoor zei hij kan t overleggen


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Havo is misschien wel mogelijk ja, als je gewoon goede cijfers enzo hebt. Vwo is wel een enorme stap vanaf vmbo-tl. Misschien dat als je op havo zit en het goed gaat dat je dan nog naar vwo kan. Je moet dit dus inderdaad met je mentor bespreken.

Mooi dat je een ambitie heb om een hoger niveau te gaan doen. Hoe ben je eigenlijk op VMBO terechtgekomen als je nu tienen haalt en CITO op VWO maakte?

Anyways, direct van VMBO naar VWO is niet mogelijk. Wel kan je naar HAVO. Althans, dat neem ik aan gezien je resultaten. Dit soort dingen kan je regelen met je mentor die je vervolgens (als het goed is) door het proces begeleid.

Onderschat HAVO en VWO niet. Dat je nu tienen haalt (in de eerste klas van VMBO-t), betekent niet dat het (de komende jaren) op de hogere niveaus ook zo zal gaan en je zal waarschijnlijk ook harder moeten werken. HAVO kan je mijns inziens bijna zeker aan. Als je voor HAVO geslaagd bent, kan je VWO gaan doen. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van je prestaties op HAVO, de eisen zijn niet licht.

Bespreek het met je ouders en na de vakantie met je mentor. Hopelijk kan je snel naar HAVO en eventueel verder. Houd je ons op de hoogte? Succes!

Haii, 

Wat goed zeg van je!! 

Ik weet dat je wel van mavo-havo kunt opstromen naar VWO, maar van mavo weet ik het niet. Ik denk wel dat het mogelijk zou kunnen zijn, maar vraag vooral even na wat de mogelijkheden en eisen zijn om op te stromen naar havo of zelfs vwo. 

 

Joee!

Reputatie 4
Badge +3

Hoi

je kan altijd opstromen proberen naar havo in ieder geval en daarna naar vwo maar als je wil opstromen naar vwo moet je waarschijnlijk de 3e over doen (dit is als je na de vakantie in de derde zet) het is nu ook vakantie dus ik weet niet of je na de vakantie in de tweede zit maar als wel kan het makkelijker als je nu heel erg je best doet en je kan de derde in met havo kan je in de derde weer je best doen en dan kun je opstromen naar havo-vwo of vwo en dan een van de techniek of maatschappij pakketten

Reageer