Vraag

Schietlessen, zijn er meer die dat doen?

  • 28 December 2022
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Vanaf de oorlog in Oekraïne is begonnen ben ik bang dat zoiets ook in Nederland kan gebeuren. Daarom ben ik dit jaar op een schietvereniging gegaan om met vuurwapens te leren omgaan voor als het nodig is. Ik leer daar schieten met veel soorten vuurwapens. Ik train elke week en heb elke week een wedstrijd.

Ik las dat in Polen kinderen allemaal schietles op school krijgen.
Zijn er meer van jullie die dit ook doen? En vinden jullie wat ze in Polen doen ook een goed idee voor Nederland?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ik doe het niet, maar vindt heb prima dat jullie het doen, wél vindt ik dat als er oorlog is, je niet iedereen om je heen gewoon dood moet gaan schieten,  ook vindt ik het gevaarlijk van Zweden, kijk, als die kinderen allemaal weten hoe ze met vuurwapens om moeten gaan, en ze 21 worden ofzo, dan is de kans groter dat ze als ze bijvoorbeeld ruzie hebben even iemand neerschieten…..  dat zal niet bij iedereen het geval zijn hoor! 
 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Niets mis dat je graag schietlessen neemt maar ik denk dat als Rusland echt Nederland zou binnenvallen (wat niet gaat gebeuren) je echt niet zo veel aan die schietlessen gaat hebben. En schietlessen op school ben ik helemaal niet voor.

Reputatie 3
Badge +1

Thanks voor de reacties. Ik denk dat het goed is als iedereen weet hoe je moet schieten, want bij oorlog kan je zo veel makkelijker als soldaat worden ingezet om het land te beschermen. Niet iedereen hoeft een vuurwapen te hebben, maar je kan ze wel verstrekken als het nodig is. Dus dan krijg je ook niet dat mensen bij ruzie elkaar gaan doodschieten.

Reageer