schhol advies

  • 16 July 2021
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Badge

Hey! ik heb een week of twee weken geleden me voorlopig advies gekregen . En ik heb Mavo Havo! mijn ouders zijn daar niet blij mee! :【。             hebben jullie tips om beter advies te krijgen?


1 reactie

Hoihoi,

Gefeliciteerd met je advies!

Wat jammer dat je ouders niet tevreden zijn. Ik wil even voorop stellen dat elk niveau helemaal oké is, zolang het maar bij jou past. Je leert op zo een niveau gewoon anders: bij VMBO ga je meer de praktische kant op en bij VWO leer je meer theoretisch. Maar goed, ik kan jouw ouders mening natuurlijk niet veranderen…

Volgens mij krijg je je voorlopig advies in groep 7. Dat betekent dat je nog een jaar hebt om je voor te bereiden op de eindtoets. Mijn tip is eigenlijk heel simpel: zorg er voor dat je komend jaar goed oplet in de les en durf vragen te stellen. Je kan je juf/meester vragen om voorbereidingsopdrachten voor de eindtoets of deze op internet opzoeken en leren van je fouten.

Uiteindelijk hangt jouw niveau niet alleen af van die stomme eindtoets, maar ook van het advies van jouw meester/juf. Als zij zien dat jij de motivatie en inzet hebt en vragen stelt, maak je zeker kans op een hoger advies. Motivatie is vaak namelijk net zo belangrijk, al dan niet belangrijker, dan inzicht.

Ik wens je heel veel succes aankomend jaar en met de eindtoets. Stress er niet te veel over. Het komt goed!

Groetjes!

Reageer