Vraag

Schaamte

  • 10 December 2021
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje van 14 en zit in de 2de klas. Ik heb ruzie met een meisje die met mij in groep 8 zat en we zitten op de zelfde school. Nou ik ben dus boos op haar omdat we in de 1ste klas samen zouden fietsen en zij is zonder mij gegaan en loog dat ze voor mijn deur stond. Ik ben daardoor te laat gekomen in de klas en iedereen keek mij aan. Het was echt gênant. Ik heb er met haar toen over gepraat, maar ze ontkent dat ze liegt en heb toen afstand genomen van haar. Daarna is ze aan het begin van dit schooljaar naar mijn vriendinnen toe gegaan en heeft ze mij compleet zwart gemaakt. Ze zei dat ik niet te vertrouwen was en dat ze niet meer met mij om moesten gaan. Gelukkig kunnen mijn vriendinnen zelf nadenken en hebben ze dat gelijk aan mij verteld. Ik ben geen ruzie gaan zoeken. Ik houd daar niet van. Ik heb wel elke keer als haar zag in de gangen, haar wel een boze blik gegeven en dat deed ze dan ook terug alsof zij het slachtoffer is. Vandaag deed ik dat weer en toen riep ze naar mij waarom ik zo scheef keek alsof ze dom is en ik ben niet de beste met comebacks en heb toen iets heel doms teruggeroepen. Ik ben gewoon weggelopen, want ik wilde geen scene schoppen terwijl de hele school mee kon genieten. Ik schaam mij nu heel erg voor wat ik heb gezegd en ik krijg het maar niet uit mijn hoofd. Heeft iemand tips om domme dingen te vergeten? dankje alvast!


1 reactie

Probeer het uit je hoofd te zetten en aan leuke dingen te denken. Ik heb zoiets ook wel eens gehad en dat bleef ook in mijn hoofd zitten. Uiteindelijk dacht ik maar gewoon van. Had diegene dat maar niet moeten doen.

Zijn geen supergoede tips maar hopelijk heb je er wat aan.

Reageer