Vraag

Rare vraag

  • 7 October 2020
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een jongen van 17 en van mijn school moet iedereen stage lopen bij een bedrijf, ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens het gesprek vroeg de leidinggevende aan mij of ik een vriendin had, daarop zei ik dat ik geen vriendin heb. Waarop hij vroeg / zei: "jij bent toch niet homoseksueel?" . Ik loog en zei "nee ik ben geen homo" , waarop de leidinggevende zei: " mooi zo".

Ik besloot om daar geen stage te lopen. 

Nu is mijn vraag wie heeft zo iets ook mee gemaakt en wat zou jij in zo'n geval doen? 


3 reacties

Hi ko99ol,

 

volgens mij mag hij zulke vragen helemaal niet stellen. Wat heeft het hebben van een vriendin of vriend te maken met je stage, zou ik denken.

Ik kan me wel voorstellen dat zulke vragen je soort van ‘overvallen’ en dat je er in eerste instantie gewoon antwoord op geeft. Dat deed ik iig wel altijd, omdat je gewoon eerlijk antwoord wilt geven, maar als hij dan door vraagt en zo'n opmerking maakt van 'jij bent toch niet homoseksueel’ vind ik dat wel heel ver gaan, eigenlijk te ver.

Zelf hebben we ook wel eens zoiets mee gemaakt, maar dan ging iemand doorvragen, terwijl die al wist dat mijn twin en ik op jongens vallen (we zijn al sinds ons 12e-13e uit de kast) en dan zei diegene eerst zoiets van 'leuk’, dus ja, dan dachten we, das wel aardig dat ie er iig niet raar over doet. Alleen vroeg die daarna 'hebben jullie ook al seks gehad met andere jongens’ en dat vonden we dan heel raar en zeker toen hij er achteraan zei  ‘ik zou het wel weten als ik zo oud was en jullie tegen kwam'. We waren toen iets van 15 en durfden er op dat moment niks op te antwoorden, maar zoiets voelt niet fijn.

Ik denk dat we er nu wel iets van zouden zeggen, we zijn nu 17 en dat soort dingen kunnen echt niet. Ook niet als grapje. Ja, misschien als je allemaal volwassen bent ofzo, maar dan nog, zoiets zeg je toch zeker niet tegen een paar pubers als volwassene.

Ik snap wel dat je daar geen stage wilt lopen. Hij klonk redelijk homofoob.

Het enige wat je nog kan doen is het tegen je mentor/stagebegeleider op school vertellen. Dan kan die dat een beetje in de gaten houden, zonder dat ie erbij zegt dat het van jou af komt.

 

Btw, ben je al uit de kast voor iemand? Niet dat dit de situatie anders maakt, want volgens mij mag die leidinggevende zulke vragen sws niet stellen, maar meer voor ons om te weten hoe de situatie was voor jou. Het lijkt me toch anders overkomen als je wel uit de kast bent dan als je dat niet bent. Hoe voelde het voor jou op dat moment?

 

 

Groetjes,

M&M's

 

 

 

Heey,

Het is zeer onprofessioneel van die leidinggevende om dat überhaupt te vragen. Het hoort niet. En dat mag je ook best zeggen, of een mail over sturen.

Ik zelf heb ook zoiets meegemaakt bij een sollicitatiegesprek.  Ik vertelde dat ik overal wel kan staan in de supermarkt. Toen werd ik de rest van de sollicitatiegesprek de hoerenjong en hoerenloper genoemd. Ik was wel verbaast dat je je sollicitant een hoerenjong/hoerenloper noemt. Aan het einde van het gesprek vroegen ze wat ik van het gesprek vond. Heb toen ook vertelt dat ik het zeer onbeschoft vond dat ze die woorden noemen tegen een sollicitant en dat het voor mij dan ook meteen wel duidelijk was dat ik hier niet wil werken. 

Tegen mij zeiden ze toen dat het maar een grapje was en dat ik me niet zo moest aanstellen. 

Ik heb daarna een mail gestuurd naar een van de ondernemers. Met daarin de verontwaardiging van de sollicitatie,  dat het blijkbaar normaal is bij hun dat een sollicitant een hoerenjong/hoerenloper wordt genoemd. 

Gelukkig dat je hebt gekozen om daar geen stage te lopen. Altijd jammer om te zien dat er leidinggevenden zijn die blijkbaar niet normaal kunnen zijn.

See ya!

Jixx.

 

Hi M&M's,

 

Ja ik ben uit de kast bij vrienden en familie.

Ik vond het gewoon raar overkomen, ik had het gemeld bij de stagecoördinator en hij heeft het bedrijf gebeld, die hebben het bevestigd en nu staat dat bedrijf op een zwarte lijst van de school. Zodat niemand daar meer stage gaat lopen 

Reageer