Vraag

raar rooster?

  • 30 August 2021
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, 

Ik zit net in de 4e en heb mijn rooster vandaag gehad, maar het ziet er helemáál niet uit zoals ik gewend ben in de onderbouw. Ik zit drie keer in de week tot vijf uur en twee keer tot vier uur!! en ik heb in totaal 12 tussenuren! Is dit normaal in de bovenbouw??


7 reacties

Ja, het is best normaal om heel wat ontbrekende uren te hebben

Het is normaal om langere of juist kortere dagen te hebben en tussenuren horen daar ook bij, maar twaalf stuks en zoveel lange dagen is wel erg extreem. Hebben meer mensen dat in jouw jaarlaag?

Je zou eventueel aan het roosterbureau/de administratie kunnen vragen wat er mogelijk is, maar zij doen ook hun best om het zo goed mogelijk te maken. Heb je toevallig een ‘apart’ vakkenpakket?

Hey!

Ik heb het zelfde! Echt super frusterend! In de nieuwsbrief van mijn school stond er dat ze de achterstand willen verkleinen door de corona en we daarom zo lang op school zitten van 8 tot 5 (echt belachelijk lang) misschien helpt dit een beetje met de verwarring! 

Reputatie 2
Badge

Het is normaal om langere of juist kortere dagen te hebben en tussenuren horen daar ook bij, maar twaalf stuks en zoveel lange dagen is wel erg extreem. Hebben meer mensen dat in jouw jaarlaag?

Je zou eventueel aan het roosterbureau/de administratie kunnen vragen wat er mogelijk is, maar zij doen ook hun best om het zo goed mogelijk te maken. Heb je toevallig een ‘apart’ vakkenpakket?

Ja, meer mensen uit mijn jaarlaag hebben dat en mensen uit de 5e en 6e ook...

Ja, meer mensen uit mijn jaarlaag hebben dat en mensen uit de 5e en 6e ook...

Hmm, wellicht is er een personeelstekort (dat er over het algemeen al is, maar bij jullie op school nog meer). Ik ben bang dat je er niet zo heel veel aan kan veranderen, afgezien van het aangeven bij het roosterbureau. Het kan helpen om verschillende mensen erbij te halen als je echt iets op grotere schaal wilt bereiken. Succes!

Hey!

Ik denk dat iedereen hier wel over mee kan praten. Helemaal 'normaal' vind ik het niet om zoveel tussenuren te hebben maar een paar is te verwachten. En dat tot 5 uur of half 5 (verschilt per school tot hoe laat ze doen) hoort er nou eenmaal bij. Geloof me, daar wen je aan! Als je zo veel tussenuren hebt kan je dat wel voorleggen bij de roostermakers.

Hopelijk kan je hier wat mee!

Lucas

Reputatie 2
Badge

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik heb een mailtje naar de roosterkamer gestuurd.

Reageer