Profielkeuze

  • 28 January 2021
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoiii

Ik zit in 3 vwo en ik moet dus een profielkeuze maken. Ik wil graag E&M kiezen, maar ik denk de hele tijd dat ik dan de hele tijd onvoldoendes ga halen want ik vind het natuurlijk wel een beetje lastig. Maar ik wil graag op het Vwo blijven want ik zit er nu al drie jaar op. Ik ben ook bang dat mensen dan betere cijfers gaan halen enzo. En ik moet wel toegeven dat ik economie moeilijk vind maar ik vind het een van de leukste vakken en ik ben niet echt pro in een bepaalde richting ofzo.

Kan iemand mij misschien motiveren of advies geven pls???

Groetjessss


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dat iets moeilijk is moet je niet zien als een nadeel, maar als een uitdaging. Dat andere mensen hogere cijfers halen, is misschien niet leuk, maar je hoeft niet overal de beste in te zijn. Als je heel erg twijfelt maak je gewoon een lijstje met de voordelen van iedere keuze en dan kies je voor het ding met de langste lijst. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Reputatie 5
Badge +3

heey meid! ik begrijp je heel goed ik zit ook in 3 vwo op dit moment maar ik heb besloten om iets compleet anders te gaan doen omdat daar gewoon mijn hart ligt ik ga dus een creatieve mbo opleiding doen. Maar de tip die ik jou wel kan mee geven houd vol! denk aan je toekomst en ga ervoor! geloof in jezelf want je slechte vakken heb je ook niet meer dus het wordt alleen maar beter. 

Zet hem op! Loop je nog ergens tegenaan dan kan je dat altijd zeggen hier dan laat ik wel nog een reactie achter ;) 

xx

Reputatie 7
Badge +19

Hee

Het is ook een lastige keuze. Ik zit ook in 3vwo dus ik begrijp je. Maa jaaaa je moet gwn kiezen wat je het leukst lijkt en wat jij denk dat de beste keuze is. Als dat E&M is moet je dat doen. Het is natuurlijk niet echt leuk als anderen hogere cijfers halen, maar het gaat om jou, dat jij voldoendes haalt en daarin maakt het niet uit als jij een 6 haalt en iemand anders een 9. Je kunt ook niet meer doen dan je best. Dus als jij gewoon goed leert en je best blijft doen moet het vast goed komen, je zit niet voor niks al 3 jaar op vwo. En ja als je echt twijfelt is het misschien een idee om het met jouw mentor te bespreken of je decaan.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes!

 

joeeeeee

Reageer