Vraag

Profiel voor Politie

  • 29 April 2021
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Badge

Hey.

Ik heb een vraag over een profiel kiezen.

Ik wil later de politie acedemie gaan doen, maar ik weet niet welk profiel ik dan moet kiezen.

Weet iemand hier meer over?


7 reacties

Reputatie 2
Badge +3

hey @Anonymous123123123 ehm voor de politie heb je geen vakkenpakket speciaal nodig je moet alleen de opleiding goed voltooien van de politie maar het handigst voor een politie man zou het vakkenpakket E&M/C&M zijn in ieder geval meer maatschappelijke vakken zoals economie.

Het maakt in principe niet uit wat je kiest als je de politie-academie gaat doen, elk vakkenpakket voldoet - zoals Zaxy al zei. Het kan echter verstandig zijn om geen pretpakket te kiezen, voor als je toch iets anders wil gaan doen. Heb je bijvoorbeeld een tweede keus qua opleidingen? Ik zou daar dan een pakket naar samenstellen.

Hey ,

 

Ik ben het helemaal eens met Zaxy,  vooral maatschappelijke vakken zijn belangrijk.  Ik zou dan ook niet gaan kiezen voor een profiel die helemaal gericht is op sport, conditie is belangrijk , maar beetje kennis ook. Het licht ook aan voor welke specialiteit je gaat kiezen.  Maar daar kom je pas achter bij de politie acedemie. Ik kan niet specifiek een profielvak noemen want niet iedereen heeft dezelfde naam voor het profielvak. 

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Edit:en zoals eenanoniemejongen1 al aangaf is kijken voor een reserve opleiding ook niet verkeerd.

[...] vooral maatschappelijke vakken zijn belangrijk. [...]

Dit punt begrijp ik niet helemaal. Wat verstaan jullie onder maatschappelijke vakken? Maatschappijleer krijg je sowieso. Verder denk ik niet dat het echt van belang is dat je economie heb gekozen, als je bij de politie wil gaan werken. Hooguit Duits of Frans omdat dat op straat handig kan zijn, maar dat is het wel een beetje denk ik?

Reputatie 3
Badge +2

Je hebt voor de politie geen speciaal vakkenpakket nodig. C&M en E&M past hier wel het beste bij, maar als je bijvoorbeeld bij de recherche wil, dan kan je beter N&T kiezen. Het hangt er dus een beetje van af welke richting je op wil. Maar uiteindelijk heb je dus geen speciaal vakkenpakket nodig. Ikzelf zou daarom nog een tweede keuze als beroep kiezen en kijken welk vakkenpakket je daarvoor nodig hebt. Als het dan later toch niet mogelijk is om politie te worden of je wil het niet meer, dan kan je altijd nog keuze twee gaan doen.

[...] vooral maatschappelijke vakken zijn belangrijk. [...]

Dit punt begrijp ik niet helemaal. Wat verstaan jullie onder maatschappelijke vakken? Maatschappijleer krijg je sowieso. Verder denk ik niet dat het echt van belang is dat je economie heb gekozen, als je bij de politie wil gaan werken. Hooguit Duits of Frans omdat dat op straat handig kan zijn, maar dat is het wel een beetje denk ik?

Hey  eenanoniemejongen1, 


Nou de standaard vakken, zoals wiskunde en Engels en Nederlands, LO, maatschappijleer etc,  vaak zijn talen wel aanbevolen omdat we steeds meer te maken krijgen met verschillende toeristen of armeidsmigranten. Het zou niet handig zijn als je hun taal niet zou spreken of je ze niet kan verstaan inderdaad. Maar je weet dat economie niet echt temaken heeft met maatschappij in die vorm. 

Maar ik zeg ook niet dat je economie zou moeten kiezen daarvoor. 

Ik zeg alleen dat maatschappelijke vakken belangrijk zijn. Dus de de mensenkennis etc.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Badge

Dankjewel allemaal!

Reageer