Paniekaanvallen en niet naar school kunnen

  • 4 July 2022
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 1 reactie

Hallo ik ben een meisje van 12. Begin groep 8 werd ik snel boos of/en verdrietig. Open gegeven moment werd alles een beetje te veel ik had een paniek aanval op school. De juf stelde me een beetje gerust. Maar de dag daarna gebeurde het weer maar nog heftiger. Ik vind het ook nog eens moeilijk om tegen mensen te praten. Dus ik kon het niet echt uitleggen maar eigenlijk wist ik zelf ook niet echt waarom het gebeurde. Maar op een donderdag ochtend ging het helemaal mis.

Ik was aan het hyperventileren en deed mijzelf pijn en nog meer dingen. Ik had met mij vriendin afgesproken dat we samen naar school gingen fietsen. Ze kwam en ik kon het echt niet meer aan ik deed mijzelf pijn en mijn vriendin zag dat maar toen boeide mij dat niet zo veel. 

mijn ouders hadden besloten dat ik beter thuis kon blijven. Maar uiteindelijk lukten het niet meer om naar school te komen. Mijn vriendinnen maakte het ook niet beter ze zij dingen zoals: “je kon ook gewoon zeggen dat je niet naar school wou gaan” ze begrijpt het niet echt ik kon niet naar school ik kon het niet aan. Ben sindsdien niet meer naar school gegaan maar heb heel veel stapjes gemaakt. Zoals langs school lopen en dat soort dingen. Ik ben daar wel heel trots op.

maar nu gaat groep 8 natuurlijk naar de middelbare school. Ik kan niet mee het maakt me niet uit met me klasgenoten maar gewoon ik wou altijd zo graag naar de middelbare school gaan. En nu kan het niet en ik was eigenlijk op het goeie pad aan het komen(natuurlijk met ups en downs) en nu gaat het allemaal weer mis. Ik snij mezelf en zulke dingen. Ik heb steeds het gevoel dat ik me aanstel en dat ik gewoon dood moet.

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Pip ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +4

Heyy ,

is die juf een vertrouwings persoon voor je?

zo ja,

misschien kan je met haar praten over dit!

het helpt echt om met een vertrouwings persoon te praten daardoor ben ik na een heel pittig school jaar weer tot rust gekomen omdat zij mij een knuffel gaf. Ze wist dat ik een knuffel nodig had. Ps: het was de fijnste knuffel die ik ooit heb gehad!😅
misschien heb je een knuffel nodig van iemand die om je geeft!

liefs

als er nog iets is vertel het hier dan!

succes je kunt het!

Reputatie 4
Badge +4

Ps: heb toen ook 3 paniek aan vallen gehad in een dag 

 

Reputatie 2
Badge

Hey wat naar dat je in deze situatie zit, ik maak prc hetzelfde mee ik ben zo blij dat ik dit heb gevonden!

Met mij gaat het beetje bij beetje beter en bij  jou volgens mij ook topper! 
Ik heb een tip die misschien kan helpen en misschien ook niet wat je vooral moet weten is dat je echt moet leren de paniek aanval een beetje zien aankomen of op het moment dat je erin zit (mij lukt dat niet misschien jou wel) afleiding te zoeken!

Ik weet misschien een afleiding spelletje die kan helpen ik noem het zelf een abc tje je kan dit samen doen of allen als dat lukt maar ik weet dat dat heel moeilijk is!

Het gaat als volgt je kiest een thema (of niet) zoals dieren een iemand begint met de a dan zegt die persoon aap dan ga jij je begint met de b dan zeg je bijvoorbeeld beer enzovoort totdat je wat rustiger bent!

Ik vind dit zelf heel fijn voor de paniek aanval want in de paniek aanval kan je echt niets meer controleren tenminste ikzelf niet.

Ook moet je hulp zoeken als je die nog niet hebt!

Ik hoop dat deze tip iets helpt en je kan altijd dingen kwijt want ik maak een beetje hetzelfde mee.

Het is echt verschrikkelijk om het schooljaar te missen waar je het meest naar uit hebt gekeken,

vrienden die je situatie niet snappen en denken dat je je erover heen  moet zetten,

en dat je zelf alles wat je leuk vind niet meer kan doen en langzaam hier niet meer wil zijn. Dat is vreselijk maar, schat het komt goed ik geloof daarin en jij moet dat ook doen! 
Je bent het waard en echte vrienden zouden om je moeten geven ook al gebeurd er iets wat hun niet begrijpen laat het los and be yourself!

Je kan altijd dingen bij mij kwijt en op dit forum je bent een topper!

-xxx- anoniem ❤

 

 

Reageer