overstappen van school en van 3 vwo naar 4 havo

  • 3 April 2023
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Ik word gepest op school. Ik heb mijn vrienden toen ik van de 2e naar de 3e ging laten vallen, want de meeste uit die vrienden groep zijn homofoben en racisten. Een paar niet maar ze wouden wel bij die vriendengroep blijven, dus ben ik nu alleen. Toen dachten mensen dat het leuk was om me te gaan pesten, wat ik eerst negeerde, maar het constante treiterige gedrag werd ondragelijk waardoor ik meerdere keren met ze gevochten heb. Het is alleen een best grote groep van die pesters verspreid over verschillende klassen, waardoor ik eigenlijk niet echt er weg van kan lopen als ik op die school blijf en nee voor de mensen die denken: als je hier over met je mentor en rector gaat praten gaat alles weg. Nee dan gebeurt het buiten hun weten om waar ze het niet merken. Dus wil ik van school wisselen, ik zit nu in 3 vwo en wil naar 4 havo gaan want ik vind vwo te veel moeite. Ik weet al naar welke school ik wil en heb het er ook al met mijn mentor over gehad en hij is er ook mee bezig, het enige probleem is dat mijn cijfers erg laag zijn: 

  • wiskunde- 7
  • natuurkunde- 5,8
  • Engels 5
  • Duitse 4,5
  • beeldende vorming (kunst)- 7,5
  • scheikunde- 4,7
  • Nederlands 5,1
  • Gym 7,5
  • geschiedenis- 5,2
  • Franse 4,5

maar ik vroeg me af, want mijn mentor wist dit ook niet of de vakken die ik ga laten vallen: Frans, scheikunde, natuurkunde en Duits uitmaken als je van vwo naar havo toe gaat en van school verwiselt?


2 reacties

Badge

Ik word gepest op school. Ik heb mijn vrienden toen ik van de 2e naar de 3e ging laten vallen, want de meeste uit die vrienden groep zijn homofoben en racisten. Een paar niet maar ze wouden wel bij die vriendengroep blijven, dus ben ik nu alleen. Toen dachten mensen dat het leuk was om me te gaan pesten, wat ik eerst negeerde, maar het constante treiterige gedrag werd ondragelijk waardoor ik meerdere keren met ze gevochten heb. Het is alleen een best grote groep van die pesters verspreid over verschillende klassen, waardoor ik eigenlijk niet echt er weg van kan lopen als ik op die school blijf en nee voor de mensen die denken: als je hier over met je mentor en rector gaat praten gaat alles weg. Nee dan gebeurt het buiten hun weten om waar ze het niet merken. Dus wil ik van school wisselen, ik zit nu in 3 vwo en wil naar 4 havo gaan want ik vind vwo te veel moeite. Ik weet al naar welke school ik wil en heb het er ook al met mijn mentor over gehad en hij is er ook mee bezig, het enige probleem is dat mijn cijfers erg laag zijn: 

  • wiskunde- 7
  • natuurkunde- 5,8
  • Engels 5
  • Duitse 4,5
  • beeldende vorming (kunst)- 7,5
  • scheikunde- 4,7
  • Nederlands 5,1
  • Gym 7,5
  • geschiedenis- 5,2
  • Franse 4,5

maar ik vroeg me af, want mijn mentor wist dit ook niet of de vakken die ik ga laten vallen: Frans, scheikunde, natuurkunde en Duits uitmaken als je van vwo naar havo toe gaat en van school verwiselt?

Vervelend dat dit gebeurd, ik heb hier ook veel last van gehad. Ik heb het overleefd met negeren en op een deur hield het op, maar in dit geval geef ik dit advies niet. Het lijkt me verstanding om inderdaad een nieuwe school te vinden. En dat is niet persee om van hun weg te lopen maar dat doe je voor jezelf. Je plaats jezelf in een fijnere omgeving. Dan terug op de vraag van de overgang. Die vakken kan je inderdaad laten vallen, alleen het school systeem is anders kan zijn. Je zal een bepaald aantal vakken nodig moet hebben, en je zal denk ik een bepaalde richting moeten kiezen. Ik zou dit gewoon aanduiden bij je nieuwe school en die kunnen misschien een beslissing maken of bekijken wat de opties zijn.

mvg,

S

Je niet dat echt op school vragen.  Op mijn school mag je volgens mij naar een hogere klas op lager niveau met 3 of 4 onvoldoendes maar dat hangt dan weer af van de onvoldoendes bij de kernvakken. Je hebt 6 5n, ik zou er zeker 2 proberen op te halen

Reageer