Vraag

overstappen naar vwo

  • 10 March 2021
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Badge +1

hey allemaal,

ik zit nu in mijn eerste jaar van havo en ik weet niet of ik door kan stromen en of ik dat ook wel moet doen. ik zit nu met mijn enigste en beste vriendin in de klas wij zijn al vrienden sinds groep 3.  en ik weet ook niet of mijn gemiddelde punten wel goed genoeg zijn voor vwo

gemiddelde cijfers 

7.3

7.7

7.9

6.7

8.1

7.2

8.1

7.9

8.1

7.8

7.7

8.4


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Netjes hoor die cijfers!! Zou je het met je mentor kunnen bespreken? Hij/zij kan jou hierin het beste adviseren denk ik

Hi Britt,

Bij mij was het op de middelbare school zo dat je gemiddeld een 7,5 moest staan om over te kunnen naar vwo. Volgens mij voor de kernvakken (wiskunde, Engels, rekenen) een 8,0. Jij hebt een gemiddelde van 7,74. Maar dit zal wellicht per school verschillend zijn.

Het beste kun je dit met je mentor en/of decaan bespreken. Een overstap is niet alleen cijfermatig, er zal meer bij komen kijken.

Daarnaast snap ik dat je graag met je beste vriendin in de klas wil zitten, maar dat is geen reden om niet naar het vwo te gaan. Het is jouw niveau en jouw keuze.

Groetjes,
Simply Me

Rectificatie:

Kernvakken ->Nederlands, Engels, Rekenen
In plaats van ->rekenen, Engels, wiskunde

Groetjes,
Simply Me

Hey.

 

Als ik jou was zou ik op havo blijven. In de brugklas zijn je punten altijd best hoog, maar als je naar een volgende klas gaat zullen die punten echt wat lager worden. Ik denk dat als je naar vwo zou gaan, klas 2 en 3 nog wel gaat lukken maar dat je het in de bovenbouw lastig zal krijgen. Havo zal prima te doen zijn met deze cijfers!

Vraag eens bij je mentor wat hij/zij je adviseert. Als je echt graag naar vwo wilt/kan , moet je dat doen. Er is eigenlijk niet veel verschil tussen havo/vwo, alleen dat je met vwo naar de universiteit kan na de middelbare.

Qua vrienden hoef je je geen zorgen te maken, vriendschappen ontstaan vanzelf. Ik kwam in een klas waarin ik niemand kende, maar heb inmiddels echt een aantal goede vrienden !!

Reageer