Vraag

Overstappen naar havo?

  • 16 January 2023
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Badge

Hoi iedereen,

Ik heb een paar heftige jaren meegemaakt, waardoor ik nu oververmoeid ben. Het lukt bijna niet om iets te doen. Vooral school lijdt erg onder mijn vermoeidheid. Huiswerk maken gaat nog wel, maar zodra ik dingen moet doen waar ik echt bij moet nadenken zoals voor toetsen leren of wiskunde, lukt dat niet.

Ik heb het er met mijn moeder over gehad om volgend jaar van 3 vwo na 4 havo te gaan, zodat ik het met school wat rustiger heb.  Zijn er mensen hier die ervaring hebben met zo’n overstap? Is de havo echt makkelijker en rustiger dan het vwo?  

Alvast bedankt!

xxx


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben te jong om echt ervaring met dat jaar te hebben maar als jij het  gevoel hebt dat je daar beter tot je recht komt, waarom zou je het niet doen? Havo is hartstikke top, net als Mavo/T of welke dan ook , als het maar bij je past en je je er goed bij voelt.  Dus  als je met je mam er achter staat gewoon doen :) maar natuurlijk hoop ik dat er mensen reageren met ervaring die je ( betere) tips geven dan ik 😊 Ik vermoed wel dat het wat minder druk zal geven, dat wel.  Dus in dat opzicht kan het precies goed zijn.  Gun jezelf vooral de stap die voor jou het beste is !

Groetjes liefs Julian X

Reageer