overgaan naar de 2e

  • 15 July 2020
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 27 reacties

hi,

ik ga na de zomervakantie naar de 2e en ik heb mijn klassenlijst al binnen. ik heb mijn klas bekeken en vind het het helemaal niet leuk. 

toen ik in groep 8 zat en ik dus ingeschreven werd bij deze school zei iedereen  dat het beter zou gaan, dat school leuker zou worden. maar het gaan alleen slechter. dit is geen school waar ik mij veilig. 

ik zit op speciaal onderwijs [voor autistme] dus kleine klassen… ik zit in een klas van 12 [inclusief mezelf] maar ik wil niet zn kleine klas. iedereen let op je en heeft snel een mening klaar.  

als ik thuis aan huiswerk zit heb ik een filmpje aan.  anders kan ik me niet concentreren door het wibbelen op me stoel met me voeten bewegen en het tikken van mijn pen. t probleem is dat ik daat niet tegen kan maar het gebeurd gewoon. ik kan het niet stoppen. ik was een keer een filmpje aan het kijken maar ik moest aan mijn huiswerk en dacht ik laat het maar aan staan voor 1 keer. maar het hielp heel erg met concentreren. toen ik dit aan mijn pygoloog vertelde zei ze:’misschien ben je gewoon onderprikkelt’ [niet genoeg prikkels en daar dan weer zenuwachtig van worden] daarna heb ik het vaker op die manier gedaan en het is echt heel fijn. 

even terug op dat ik mijn klas niet leuk vind. ik heb best moeite met vrienden maken. ook puur omdat is bang ben om gekwets te worden. maar in een klas van 11 kinderen is het niet zo makkelijk om iemand te vinden met wie je klikt. ik zou zo graag naar een normale school willen [reguleer onderwijs] maar dat mag niet van mijn ouders.

mij lijk het zo fijn reguleer onderwijs. of moet ik gewoon met de situatie leren leven? 

 

groetjes en bedankt voor het lezen,

h_x
 


3 reacties

Hey @h_x ,

Vervelend dat je je klas niet leuk vind! Misschien kun je dit aan je teamleider van school vragen of je in een andere mag Misschien. 

Vervelend dat het alleen maar echter gaat! Heb je dit al tegen iemand gezegd ? Bijvoorbeeld van school. 

Je voelt je dus ook niet veilig lees ik , weet je waardoor?

dat is bij speciaalonderwijs zo omdat je dan extra aandacht en begeleiding krijgt. (Mijn neef heeft hierop gezeten dus ja)

 

Fijn dat je iets hebt gevonden waar je geconcentreerder van word! 

over dat wiebelen, heb je al is overwogen om een wiebelkussen aan te schaffen? Dat kan misschienook helpen. Als je moeite hebt met vriendenmaken, ik weet niet echt precieshoe dat gaat op speciaalonderwijs , maar kun je niet bevriendraken met iemand  anders een andere klas? Dat is op reguliere onderwijs ook vaak.

qls he graag baar reguliere onderwijs wilt gaan kun je dit natuurlijk vertellen tegen je mentor of teamleider van je school, misschien kunnen zei dan praten met je ouders en jou en de mogelijkheden bekijken.

kijk als het niet mag van je ouders,  dan kan je ze alleen maar proberen te accepteren of te overtuigen dat je dat wel kan.

of je er mee moet leren leven is niet aan mij. Maar ik zou gewoon met je school in gesprek gaan en over de mogelijkheden bekijken.en anders moet je het accepteren . Het is tenslotte maar voor een paar jaar toch?

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Reputatie 3
Badge +1

hi

thanks voor je reactie

ik snap dat ik daar zit voor een soort extra aandacht maar op mijn school word je 24/7 in de gaten gehouden.

ik heb al tegen mijn mentor gezegt dat ik naar een andere school wil maar zegt dat het beter is als is gewon blijf.

ja wiebelkussen geprobeert maar dat is niet echt mijn ding.  ik had zegmaar een vriend in een andere klas allen sinds dat we thuis zitten enzo is hij helemaal van geen contact. dus ik vroeg aan een vriend van hem of t goed gaat en hij zei dat het goed met hem gaat en dat ze dagelijks conact hebben. maar als ik bel weigert hij en als ik app reageert hij niet [maar hij heeft het wel gelezen]

 

ik zal proberen mijn ouders toch te overtuigen

groetjes 

h_x

Oke, ik wens je succes! 🍀

 

Reageer