Ouders vinden dat ik te weinig leer

  • 20 January 2022
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi lieve allemaal, ik heb besloten hier toch een topic te starten, want ik zit er erg veel

mee. Ik zit momenteel in 5 havo en ik heb het vakkenpakket natuur en techniek. Dit vind ik een erg zwaar pakket, maar wel interessant. Ik merk gewoon dat ik veel niet begrijp, hoe hard ik er ook voor werk. Ik leer 6 weken van tevoren voor een toets heel de dag, en in de avond neem ik dan vrij zodat ik ook nog ontspanning heb, ik ben al gewoon heel erg moe de laatste tijd en ik heb ook last van nachtmerries, als ik ook in de avond zou leren, dan zou ik nog meer moe worden. Omdat ik vrij weinig begrijp op school, vindt mijn vader dat ik te weinig ervoor doe en ik ook in de avond moet leren, hij vindt dat ik meer moet leren, omdat ik het anders niet ga halen. Ik wil het jaar ook echt super graag halen, maar het zit me al tot hier en ik kan echt niet meer doen dan nu, omdat de emmer dan gaat overstromen voor mijn gevoel. Hebben jullie een idee? 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

oh ja dat is wel een moeilijk pakket. 

heb je iemand van leerkrachten die je ermee kunnen helpen? jij bent sws niet de enige met dat probleem dus misschien kunnen je leerkrachten je helpen. 

wat mij helpt is om het een week te voren te lezen en dan schrijf ik het elke avond ( de belangrijkste dingen en niet in zinnen) en ook lezen een aantal keren en meestal ken ik het dan wel heb je dat al geprobeert? 

hopelijk heb je er iets aan! 

ik weet zeker dat je school je beter kan helpen! 

veel succes! 

mvg

Celina_hehe

Reputatie 6
Badge +7

Alsof je elke dag naar de supermarkt loopt mét een omweg, om boodschappen te doen.

Een ander haalt op zaterdat één keer de boodschappen voor de hele week met de auto.

Ik bedoel: Andere inspanning, zelfde resultaat.

 

Jij hebt een discussie met je vader over de inspanning: Veel leren, nog meer leren, pauze nemen, moe voelen. 

Maar het gaat om het resultaat: je cijfers. Of je die haalt met veel of weinig inspanning maakt niet uit.

 

Lang verhaal. Vraag bijles. Extra aandacht en op een andere manier uitleggen kan enorm helpen.  Je kunt dit voor een paar tientjes al proberen (als je het betaald doet). En dan kun je zien of het effect heeft.

Zoek in de discussie met je vader naar de overeenkomst. Zeg “Volgens mij willen we allebei hetzelfde, namelijk goede cijfers. Maar we discussiëren over de weg er naar toe”.   Dan kom je bij elkaar in plaats van ruzie te maken over wie er gelijk heeft.

 

 

 

Reageer