Beantwoord

Ouders boos

  • 7 October 2018
  • 4 reacties
  • 494 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
I heb dus voor Engels heel goed en lang geleerd. Ik kreeg dus mijn cijfer en dat is een 3.7..mijn ouders denken dat ik niet goed heb geleerd terwijl dat wel zo is. Ik baal er zelf ook heel veel van.....Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Mr.S 11 October 2018, 22:31

Bekijk origineel

4 reacties

Ik denk dat het beste wat je kan doen is het gewoon proberen uit te leggen. Misschien kan je de volgende keer vragen of ze je misschien kunnen overhoren of iets dergelijks. Zo weten zij ook dat jij er goed mee bezig bent en zo kun je jezelf ook nog eens testen.
hey,
als jij vind dat je er goed voor geleerd heb is het eigenlijk niet erg maar meer jammer, dit moeten je ouders ook wel een beetje begrijpen.
er is ook gewoon een kans dat engels niet jou sterkste vak is en je hierdoor gewoon meer moeite ermee heb
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Sommige mensen zijn wat makkelijker met leren dan andere mensen. Sommigen kijken er 2x overheen en snappen het en andere kijken het 1000 keer over en snappen het nog steeds niet of kunnen het niet onthouden. Ik vind dat je ouders zelf moeten begrijpen dat jij je best doet en dat het dit keer een beetje tegen viel. Ik weet niet of je wel of niet goed geleerd hebt. Misschien kreeg je wel een black- out bij de toets en wist je het gewoon niet meer. Of de vragen waren anders dan je had verwacht. En dat kan gebeuren!

Het beste wat je nu kan doen is bij jezelf afvragen of je het allemaal hebt begrepen en of je het wel goed hebt begrepen. Zodat als je de toets mag over doen of je krijgt een andere toets dat je die wel haalt met een voldoende. En als je verstandig bent, vraag dan is aan je leraar/ lerares van Engels of je de toets mag doorkijken of zij misschien samen met jouw willen kijken wat je precies fout hebt gedaan. Zodat je voor je herkansing bijvoorbeeld wel een goed cijfer haalt of als je een nieuwe toets krijgt dat het dan wel goed gaat!

je hoeft je in ieder geval echt niet heel erg teleurgesteld te voelen over deze onvoldoende het gebeurd iedereen wel is. Ik heb ook wel is gehad dat ik denk dat ik een toets heel goed ken en ook heel goed hebt gemaakt en dat het uiteindelijk een flop is. En als ik dan de toets mag inkijken dan kan ik ook zien wat ik fout deed en kan ik aan me leraar of lerares vragen wat de juiste antwoord was en hoe ik daar achter moest komen.

De volgende keer komt het vast goed!

Gr: Mr.S
Heyy,
het kan natuurlijk zijn dat Engels niet jouw sterkste vak is (wat ook absoluut niet hoeft), maar misschien is het fijn om een keer aan je EN docent te vragen of hij/zij tips heeft voor het leren. Je kunt dan ook vertellen dat je heel goed leert, maar het nog steeds niet goed gaat, misschien zijn er wel sites waarop je extra kunt oefenen of heeft je docent oude toetsen die je mag maken. En ook je ouders uitleggen kan helpen, misschien hebben zij nog tips voor je.

Maar af en toe een onvoldoende kan geen kwaad!

Succes!!!!

Reageer