Vraag

online school

  • 2 February 2021
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

Badge

mijn brein wordt levend gesmolten tijdens de online les    ik kan niet goed opletten ik kan niet met me vrienden praten    het IS SAAI ALS SCHEIT    oftuwel help  


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je kan een hobby gaan doen naast je les...

Ga videobellen met vrienden. Miss kun je je docent ook ff vertellen dat je het moeilijk vind om je te concentreren

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Niemand12345, 

ik kan me ook nooit zo goed concentreren tijdens online lessen. Daar heb ik wel een paar trucjes voor, maar ik weet niet of ze jou ook helpen.

  • Ik maak altijd aantekeningen tijdens de lessen, dat maakt het misschien niet bepaald interessanter, maar je onthoud de stof wel en let beter op.
  • Ook zit ik vaak met mijn vriend(en) in een meet, daar kan je in tegelijkertijd met dat je een les hebt. Ik weet het, de leraren zien dit waarschijnlijk niet positief, maar als puber moet je af en toe wat te kletsen hebben (ik ben één keer gesnapt toen ik precies tegelijk met die vriend ontzettend de slappe lach kreeg). Bovendien let ik dan beter op, we maken het huiswerk samen en als de een het niet snapt legt de ander het uit. 
  • Er zijn ook nog wat kleine details die je helpen om je te concentreren:
    • Een opgeruimd bureau zorgt voor een wat minder drukke omgeving. Zorg dat er alleen op ligt wat je nodig hebt.
    • Doe een raam open (of op een kiertje). Zuurstof is heel belangrijk!
    • Zet een glas water binnen handbereik, dan raak je ook als je dorst hebt nauwelijks afgeleid.
    • Ren na elke les een rondje door je kamer / doe 10 push ups / trek je 10 keer op. Dit zorgt weer voor een goede doorbloeding en je gaat met een wat frisser gevoel de les in.

Dit zijn een paar dingen die mij helpen, ik hoop dat ze bij jou ook werken. En zo niet heb ik het tenminste geprobeerd:slight_smile:

 

Groetjes,

Paardebloem

Hoi, ik vind de online lessen ook weleens heel erg saai, vooral als ze de hele les uitleggen. Je kan het tegen de docent of je mentor zeggen, want misschien helpen zij je dan. 

Hopelijk heb je hier iets aan, het is niet echt veel. 

Groetjes!

Badge +1

hoi dat snap ik heb ik ook misschien is het een idee om eens muziek op de achtergrond te zetten dat doe ik nu ook en dan  is het ietsjes minder saai

Reageer