Vraag

online school

  • 28 January 2021
  • 17 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hej,

Hoe vinden jullie het online lessen volgen?? Hebben ze het goed geregeld? Hebben jullie veel (meer) huiswerk sinds de lockdown?

 

xxxx


17 reacties

Online school werkt eigenlijk voor niemand niet en is voor niemand goed, ik wil en probeer mijn school dat duidelijk te maken want ik weet heel veel van hoe dit nou is en hoe kinderen dit ervarem daarom praat ik heel veel met de leraren en leiding op school, ik hoop heel erg dat mijn wijsheid invloed gaat hebben!

Reputatie 5
Badge +6

-Onnodige quote verwijderd-

Same, ik krijg er echt niks van binnen, het is voor mij gewoon 1 pot nat, alleen is mijn school wel echt streng in lockdown, dus die gaat de komende tijd niet meer open :{

Reputatie 2
Badge +1

Online school werkt eigenlijk voor niemand niet en is voor niemand goed, ik wil en probeer mijn school dat duidelijk te maken want ik weet heel veel van hoe dit nou is en hoe kinderen dit ervarem daarom praat ik heel veel met de leraren en leiding op school, ik hoop heel erg dat mijn wijsheid invloed gaat hebben!

Hej,

Idd ik ben met je eens!! Echt goed wat je doet! Su6 verder!!

 

Reputatie 4
Badge +3

bij ij is het echt irritant!

de hele tijd verplicht je camera aan en dan gaan ze de hele les praten en ik onthoud er dan gewoon echt niks van. Vaak hebben wij dan echt super stomme opdrachten om te maken  die je dan online moet inleveren. we hadden vorige week ook toets week dat was pas echt niks.

ik hoop dat iedereen snel weer naar school kan

groetjes sillie78 

Dankjewel,

Vol houden!!!! Maakt niet uit als het niet lukt, dat gaat bij iedereen zo momenteel en daar wordt heel erg rekening mee gehouden, ik probeer dat begrip verder te verspreiden! Veel sterkte en ik hoop dat het uiteindelijk allemaal begrepen en gehoord wordt!!

-Onnodige quote verwijderd-

Hej,

Idd ik ben met je eens!! Echt goed wat je doet! Su6 verder!!

 

 

Reputatie 7
Badge +19

heey,

Ja online les werkt echt niet. Je moet heel de tijd naar je scherm staren en opletten maar eigenlijk steek je er niks van op. Ook irritant dat die docenten heel de tijd willen dat je je camera aan doet.  Het is ook echt slecht geregeld. Je bent 10 minuten van de les ook nog is aan het wachten omdat de docent zich niet goed heeft voorbereid of omdat er weer eens iets fout gaat of niet werkt. Ik heb hierdoor eigenlijk alleen nog maar meer huiswerk omdat je bijna niks tijdens de es mag doen. 

Reputatie 2
Badge +1

bij ij is het echt irritant!

de hele tijd verplicht je camera aan en dan gaan ze de hele les praten en ik onthoud er dan gewoon echt niks van. Vaak hebben wij dan echt super stomme opdrachten om te maken  die je dan online moet inleveren. we hadden vorige week ook toets week dat was pas echt niks.

ik hoop dat iedereen snel weer naar school kan

groetjes sillie78 

ha sillie78,

Fijn dat je antwoord! jullie allemaal trouwens! Wij moesten ook eerst verplicht onze camera aan zetten maar nu hoeft dat gelukkig niet meer! Weetje waarom? Nou ze hadden allemaal foto's van leraren en leerlingen bewerkt.. Ze waren echt te ver gegaan.. nou dus nu hoeven we onze camera niet meer aan te zetten!! Dat is echt lekker joh! ja echt he! ik onthoud er ook echt niks van wij hebben vandaag 1 toets gehad morgen weer een toets dinsdag had ik ook een toets gehad en dan moet je nagaan dat ik KADER doe! En dan zoveel huiswerk en toetsen!! Dat is gewoon niet normaal!!

Ik hoop ook dat de scholen snel weer open gaan. Al geloof ik niet dat ze in februari alweer open gaan! Maar je weet maar nooit! Hopen..

 

xxx Emma000

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewel,

Vol houden!!!! Maakt niet uit als het niet lukt, dat gaat bij iedereen zo momenteel en daar wordt heel erg rekening mee gehouden, ik probeer dat begrip verder te verspreiden! Veel sterkte en ik hoop dat het uiteindelijk allemaal begrepen en gehoord wordt!!

Online school werkt eigenlijk voor niemand niet en is voor niemand goed, ik wil en probeer mijn school dat duidelijk te maken want ik weet heel veel van hoe dit nou is en hoe kinderen dit ervarem daarom praat ik heel veel met de leraren en leiding op school, ik hoop heel erg dat mijn wijsheid invloed gaat hebben!

Hej,

Idd ik ben met je eens!! Echt goed wat je doet! Su6 verder!!

 

 

Hej goed bezig Kater!!!

Ga zo door!

Echt vervelend @jaivy volhouden, komt goed.

Ik hoop dat dit allemaal gelezen wordt en jullie verhalen doen ertoe, ze helpen mensen te begrijpen hoe kut het allemaal is. 

Als de overheid dit allemaal meekrijgt, al jullie waardevolle verhalen, dan worden we begrepen en geholpen hoop ik.

LAAT JE STEM HOREN ALLEMAAL

Hallo Emma000 :)

Ik heb helaas een heel andere mening dan jullie allemaal maar… Ik vind online onderwijs best prima te doen, zolang je gewoon je huiswerk volgt etc. Alleen vervelend dat je dan na de lockdown wel veel proefwerken moet inhalen.

Ik vind dat het goed is dat ze de scholen hebben gesloten (ik spreek dan alleen vanuit mezelf, ik snap dat het voor anderen heel vervelend kan zijn). School was voor mij een plek wat bestond uit gevaar vanwege de snelle verspreiding van Corona.

-TheMightySlayer <3

Klopt, school was en is niet veilig door corona.

Je hebt daarin helemaal gelijk, fijn dat het voor jou wel werkt. Ik heb daarintegen wel het gevoel alsof het bij een heeeeeeleboel andere kinden niet zo gemakkelijk gaat. En doordat we niet naar school gaan, zijn we misschien veilig voor corona, maar daardoor krijgen we allemaal andere problemen, thuis is ook niet altijd veilig voor een kind, als hij zij bijv mishandeld wordt. De meeste kinderen worden ook helemaal gek van thuis zitten en niey op school, want school is een ENORM deel van hun sociale ontwikkeling en als ze dat missen, gaan er een heleboel dingen mis, zoals depressies en onzekerheden zo erg als de pest, ik zie meer nadelen in het thuis zitten dan alleen het voordeel van geen corona oplopen.

Reputatie 4
Badge +3

ha sillie78,

Fijn dat je antwoord! jullie allemaal trouwens! Wij moesten ook eerst verplicht onze camera aan zetten maar nu hoeft dat gelukkig niet meer! Weetje waarom? Nou ze hadden allemaal foto's van leraren en leerlingen bewerkt.. Ze waren echt te ver gegaan.. nou dus nu hoeven we onze camera niet meer aan te zetten!! Dat is echt lekker joh! ja echt he! ik onthoud er ook echt niks van wij hebben vandaag 1 toets gehad morgen weer een toets dinsdag had ik ook een toets gehad en dan moet je nagaan dat ik KADER doe! En dan zoveel huiswerk en toetsen!! Dat is gewoon niet normaal!!

Ik hoop ook dat de scholen snel weer open gaan. Al geloof ik niet dat ze in februari alweer open gaan! Maar je weet maar nooit! Hopen..

 

xxx Emma000

-Onnodige quote verwijderd-

ja je onthoud gewoon helemaal niks. ik doe havo vwo want ik heb 2jarige bruggklas want ik zit in de 2de. maar ik heb advies voor vwo. haha dat is best wel erg wat ze hadden gedaan.

ja hopen!!

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Emma000 :)

Ik heb helaas een heel andere mening dan jullie allemaal maar… Ik vind online onderwijs best prima te doen, zolang je gewoon je huiswerk volgt etc. Alleen vervelend dat je dan na de lockdown wel veel proefwerken moet inhalen.

Ik vind dat het goed is dat ze de scholen hebben gesloten (ik spreek dan alleen vanuit mezelf, ik snap dat het voor anderen heel vervelend kan zijn). School was voor mij een plek wat bestond uit gevaar vanwege de snelle verspreiding van Corona.

-TheMightySlayer <3

Hej TheMightySlayer<3,

Iedereen zijn eigen mening he! Dat maakt niks uit! Fijn dat jij het wel prima vind!! Is het voor jou gemakkelijker!! Veel su6 voor de rest met het schoolwerk!!

Liefs Emma000

Reputatie 4
Badge +3

Hallo Emma000 :)

Ik heb helaas een heel andere mening dan jullie allemaal maar… Ik vind online onderwijs best prima te doen, zolang je gewoon je huiswerk volgt etc. Alleen vervelend dat je dan na de lockdown wel veel proefwerken moet inhalen.

Ik vind dat het goed is dat ze de scholen hebben gesloten (ik spreek dan alleen vanuit mezelf, ik snap dat het voor anderen heel vervelend kan zijn). School was voor mij een plek wat bestond uit gevaar vanwege de snelle verspreiding van Corona.

-TheMightySlayer <3

ja ze doen het natuurlijk niks voor niks, niemand wil natuurlijk dat corona nog meer wordt verspreid. ik vindt het ook wel goed en ik snap het, maar ik vindt het wel heel irritant. Ik kan dan gewoon niet goed opletten en zo. Mijn broertje mag nog wel naar school omdat mijn vader in de zorg werkt. dat vindt ik wel fijn want hij kan anders heel er druk zijn en dan maakt hij in ieder geval zijn werk. vorige Lock down was hij ook wel eens thuis en toen had hij ook een keer zijn werk verstopt. ;-)

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Emma000 (en iedereen die dit leest),

bij mij zijn de online lessen gelukkig best goed geregeld, ik krijgen hele korte lessen met alleen uitleg en de meeste toetsen worden online gemaakt (dat was eerst best stressen, precies op tijd en anders een 1). Bovendien zijn er een soort spreekuurtjes waarin je kan vertellen wat nog niet werkt tijdens de lessen. 

Het huiswerk is bij mij gewoon gelijk gebleven, maar omdat we tegenwoordig dus geen tijd krijgen in de les om eraan te werken is het voor mijn gevoel wat meer. Tot nu toe is het gelukkig nog te verdragen.

Het enige nadeel vind ik dat ze samen met de lessen ook onze pauzes hebben ingekort, daar ga ik later ook iets over zeggen want 10 minuten om eten te maken en te eten en dan ook nog even pauze houden (naar buiten, iets lezen, kletsen met je vrienden) is gewoon geen doen.

Ik snap natuurlijk heel goed dat de scholen gesloten zijn. Het is ook nodig met Corona en alles. Maar toch hoop ik dat ze snel weer open gaan :) 

 

Succes nog allemaal, 

Paardebloem

Heyy

Ik vind het nog te doen. Het zit zo, bij ons in België is het helft helft, dus je gaat de helft van de week naar school en de andere helft heb je thuis les, en op die manier is het echt nog goed doenbaar. Je moet gwn als je leerkracht je een taak heeft die maken en het niet laten liggen, als je nu alles laat liggen zullen proefwerken echt lastig worden. 

Het is ook zo, als we thuis les hebben is het echt les, niet gwn een taak ofzo, dus je kan wel gwn niet volgen, maar dan word de leerstof ook niet uitgelegd aan jou. Het is ook zo dat leerkrachten controlleren wie er afwezig is, je moet wel aanwezig zijn of je ouders worden verwittigd Enzo.

Ik snap dat het voor sommigen moeilijk is hoor, het vraagt een stukje zelfdiscipline om op te letten, maarja

Reputatie 3
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Hoi!

Ik vind de nadelen van online lessen dat je de hele dag achter je laptop zit, daar wordt ik best wel moe van. Ook raak ik sneller afgeleid. Maar de voordelen zijn dat ik meer tijd heb voor andere dingen en dat ik in de lessen waarin je geen camera aan hoeft lekker koekjes kan eten!:yum:

Reageer