Online school

  • 19 March 2020
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey Allemaal!
 

Hebben jullie ook allemaal Online school?
Vanwege Covid-19

Ik wel, Ben gewoon benieuwd of jullie dat ook hebben.

 

mvg. Serp


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

heeeyy

Yep, ik heb ook online school, maar niet op de manier hoe de meesten les hebben. Tenminste, naar mijn idee hebben de meesten les via een soort van videobellen met de leraar, maar wij hebben dat dus niet. Per vak is het anders bij ons. Mijn wiskunde leraar bijvoorbeeld, maakt gewoon filmpjes in het lokaal waar we normaal les hebben, en zet dat online op de site die we gebruiken. Voor aardrijkskunde krijgen we ook een filmpje, maar daar zie je alleen de powerpoint en hoor je de stem van de docente. Dan moeten we een dossier maken van de aantekeningen en de opdrachten die we moeten maken en die insturen. Voor geschiedenis moeten we vragen maken in een worddocument, en dat dan weer insturen. Voor Duits, Engels, Frans en bio hebben we een site van het boek, waar alle opdrachten van het boek gewoon staan. Via daar kan de docent dan ook kijken of je het daadwerkelijk doet en wat je precies invult. Voor Grieks en Latijn krijgen we de powerpoint met de uitleg gestuurd, moeten we gewoon dingen in ons schrift schrijven en krijgen we daar de goede antwoorden van. Proefvertalingen moeten we in een worddocument maken en dat opsturen.

Dan zijn er natuurlijk nog een hoop andere vakken maar die ga ik niet allemaal noemen hahaha. Zoals je ziet pakt elke docent het weer heel anders aan, dus soms is het best chaotisch, maar tot nu toe is het wel te doen.

 

greetzzz Daniëlle

Reputatie 4
Badge +3

Voor de meeste vakken k rijgen we via magister op wat we moeten maken en kunnen we in Microsoft teams met de leraar en klas praten over de lesstof en vragen stellen.

voor beeldende vorming heeft de docent een PowerPoint en die gaat ze dan presenteren in de call en in de chat kun je vragen stellen

 

Reputatie 2
Badge +2

Voor mij veranderd er niets want ik kreeg de laatste 2 jaar thuis les en sinds dit jaar zit mijn beste vriend er ook bij alleen nu krijgen we opdrachten via mails moeten we maken en terug sturen en voor de sport gaan we vaak zwemmen of tennis in de tuin is toch best zo

 

Mvg roefel23

Hey,

ik heb oline les. We hebben 40 minutenrooster, dus we kunnen niet later dan 13.00 uit zijn, (zoooo fijn). Het bezorgt een hoop minder stress en toetsen worden vervangen door opdrachten.

Xx:four_leaf_clover:

Reageer