Vraag

onderzoeksvraag voor economie

  • 28 May 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Heyy miss een beetje een rare vraag, maar weet iemand een leuke onderzoeksvraag voor economie als profielwerkstuk? Alvast bedankt!!


2 reacties

Heyy

Het is helemaal niet raar, ik heb wel een paar voor je:

  • Hoe belangrijk is een ondernemingsplan voor een bedrijf?
  • welke verzekeringen zijn nuttig om af te sluiten voor een ondernemer?
  • waar moet een ondernemer op letten als hij personeel aanneemt?

Ik moest ook een keer een profielwerkstuk maken voor eco, en dit zijn de vragen die ik heb gebruikt. Hoop dat je hier wat aan hebt!

Natuurlijk kun je bij ons die vraag stellen en zoals je ziet heeft Mchaychay al antwoord gegeven, maar kun je hiervoor niet ook bij je economie docent terecht?
Die is ervoor om leerlingen te helpen, dus die zal hier toch zeker ook mee kunnen helpen.

Zelf kun je dan kijken naar onderwerpen die jou leuk lijken en samen kun je dan een geschikt onderwerp en een goede onderzoeksvraag vinden.

Tenslotte is het misschien handig voor ons als je aangeeft waar jullie het meestal over hebben bij economie.
Mchaychay noemde vooral onderwerpen die te maken hebben met (het runnen van) een bedrijf, maar daar heb je vooral mee te maken als je bedrijfseconomie hebt. 
Als veel van je stof over conjunctuurcycli, overheidsfinanciën en wisselkoersen gaat heb je daar mogelijk niet zo veel aan.
Dit zijn gewoon een paar voorbeelden en veel scholen zullen een unieke draai geven aan het vak, maar met wat extra informatie kunnen wij je hopelijk beter helpen.

 

Reageer